دلایل انصراف نیجریه از رقابت برای دبیرکلی GECF در دقیقه 90

دلایل انصراف نیجریه از رقابت برای دبیرکلی GECF در دقیقه 90

درحالی که با اصرار نیجریه برای حضور در رقابت انتخاب دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) جلسه انتخاب دبیرکل حساس شده بود، در آخرین دقایق کاندیدای نیجریه به نفع ایران کنار کشید تا محمدحسین عادلی به مدت دو سال دیگر بر صندلی دبیرکلی این مجمع تکیه بزند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، وزیر نفت نیجریه و رئیس اجلاس عادی وزرای مجمع کشورهای صادر کننده گاز درباره دلایل این کشور برای انصراف از رقابت دبیرکلی GECF گفت: نیجریه برای رسیدگی به مسائل مهم‌تر در اجلاس تصمیم گرفت از رقابت بیهوده بر سر انتخاب دبیرکل کنار بکشد.

امانوئل ایبه کاچیکوو، در نشستی خبری پس از پایان نشست وزیران مجمع کشورهای صادرکننده گاز درباره معرفی نامزد توسط نیجریه برای انتخاب دبیرکل و انصراف از رقابت اظهار داشت: در ابتدا قرار بود چهار نفر نامزد پست دبیرکلی شوند که نیجریه نیز یکی از آنها بود.

وزیر انرژی نیجریه که ریاست هفدهمین اجلاس عادی GECF را عهده دار بود، افزود: اما در نهایت تصمیم گرفته شد که براساس اجماع رای گیری شود، بنابراین از این رقابت بیهوده دست برداشتیم.

وی خاطر نشان کرد: ما تصمیم گرفتیم که با کنار کشیدن از این رقابت، انرژی خود را صرف مسائل مهمتر بکنیم.

در رای گیری مرحله پایانی برای انتخاب دبیرکل، نامزدهای معرفی شده توسط ایران و نیجریه هرکدام 6 رای را کسب کردند اما در نهایت نامزد نیجریه ای به نفع «عادلی» از رقابت کنار کشید و بدین ترتیب عادلی بار دیگر به عنوان دبیرکل مجمع کشورهای صادر کننده گاز برگزیده شد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا