برای یک دوره دوساله دیگر

عادلی دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز باقی ماند

عادلی دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز باقی ماند

دبیرکل ایرانی مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) به مدت دو سال دیگر در این سمت ابقا شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمدحسین عادلی که از دو سال قبل مسئولیت دبیرکلی مجمع کشورهای صادرکننده گاز دبیرکلی این سازمان را بر عهده داشت، به مدت دو سال دیگر در این سمت مشغول خواهد بود.

دوره دبیرکلی مجمع کشورهای صادرکننده گاز دو ساله است و درحالی که گفته می‌شد برخی کشورها قصد دارند کاندیداهای دیگری را مورد حمایت قرار دهند، دبیرکلی عادلی در نشست امروز وزیران GECF تثبیت شد.

پیشتر نیز رییس امور اوپک و مجامع انرژی وزارت نفت درباره تمدید دبیر کلی دکتر عادلی در GECF با تاکید بر این‌که اکثریت کشورها از عملکرد دو سال گذشته وی راضی بودند احتمال تمدید مسئولیت وی را تایید کرده بود.

رییس امور اوپک و مجامع انرژی وزارت نفت با تاکید بر این‌که در تعیین دبیر کلی این مجمع تمام نظرات بی‌طرفانه نیست، تصریح کرد بود که در این بین مسائل و هماهنگی‌های سیاسی بین برخی کشورها وجود دارد و ممکن است بخواهند کاندیداهای خود را معرفی کنند، حتی مسائل داخلی کشور‌ها نیز در این بحث تاثیر‌گذار است.

عسلی در این باره خاطر نشان کرد: برای مثال کشوری مانند نیجریه هیچ وقت تجربه این‌که شخصی از این کشور ریاست یک مجمع رسمی را برعهده داشته باشد نداشته است، بنابراین ممکن است بخواهد یک نفر را به عنوان دبیر کل معرفی کند.

وی ادامه داد: بنابراین باید اینگونه مسائل را در نظر داشت و هر کس که کاندیدای جدید معرفی می‌کند حتما به این دلیل نیست که از عملکرد دبیر کل ایرانی این مجمع ناراضی است و ممکن است به دلیل مسائل سیاسی خود این کار را بکند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا