پای شرکت بوش هم به رسوایی فولکس واگن باز شد

پای شرکت بوش هم به رسوایی فولکس واگن باز شد

مقامات آمریکایی در حال تحقیق بر روی بزرگترین شرکت فراهم‌کننده قطعات خودروی آلمان،‌ یعنی شرکت رابرت بوش هستند تا دریابند که آیا این ...

مقامات آمریکایی در حال تحقیق بر روی بزرگترین شرکت فراهم‌کننده قطعات خودروی آلمان،‌ یعنی شرکت رابرت بوش هستند تا دریابند که آیا این شرکت نقشی در تقلب بزرگ شرکت فولکس واگن در زمینه آزمایشهای مربوط به آلودگی هوا داشته است یا نه. این خبر اختصاصی را رویترز به نقل یک مقام آگاه به ماجرا، منتشر کرده است.

دادستانهای فدرال در وزارت دادگستری این کشور در حال ارزیابی این مسئله هستند که آیا بوش، می‌دانسته است که فولکس واگن در حال تلاش یک ساله برای تقلب در آزمایشهای آلودگی هوای خودروهای دیزلی خود است یا حتی در آن نقش داشته است یا نه.

شرکت بوش قطعات کلیدی موتورهای دیزلی را در شش مدل از محصولات فولکس واگن یک مدل از محصولات آئودی را تولید می‌کند؛ مدلهایی که سازندگان آنها تایید کرده‌اند نرم‌افزارهایی را به کار برده‌اند که نتایج آلودگی حاصل از موتورهای دیزلی خود را بسیار کمتر از آن چه واقعا هست، نشان بدهد.

با این حال، کسانی که در حال کار کردن روی موضوع هستند، گفته‌اند که دادستانهای آمریکایی هنوز نتوانسته‌اند شواهدی پیدا کنند که بوش در رسوایی فولکس واگن تقصیری داشته است. چندی پیش اعلام شد که علاوه بر ماجرای رسوایی فولکس واگن،‌ قضیه در حال گرفتن گریبان آئودی و پورشه نیز است. در ماه گذشته، شرکت فولکس واگن به دلیل تقلب در آزمایش‌های آلودگی هوایی که در آمریکا انجام می‌شد، دچار یک رسوایی خیلی بزرگ شد. اما اداره محیط زیست آمریکا که در ماه گذشته تقلبهای فولکس را کشف کرده بود،‌ می‌گوید فولکس همان موتورهای سه‌لیتری دیزلش را در محصولات آئودی و پورشه نیز به کار برده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا