سقوط یک پله‌ای جایگاه فولاد ایران میان غول‌های جهانی

سقوط یک پله‌ای جایگاه فولاد ایران میان غول‌های جهانی

گروه صنایع معدنی >فولاد - انجمن جهانی آهن و فولاد در جدیدترین گزارش خود تولید فولاد ایران را با کاهش 4.4 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 میلیون و 800 هزار تن اعلام کرد و گفت ایران سقوط یک پله‌ای در جمع تولیدکنندگان فولاد دنیا داشته است.

به گزارش ماین نیوز، انجمن جهانی آهن و فولاد در گزارش اخیر خود تولید فولاد را در اکتبر 2015 با کاهش 4.4 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل 1.38 میلیون تن اعلام کرد. همچنین بررسی‌های کلی این انجمن نشان از آن دارد که تولید فولاد جهان در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل 3.1 درصد کاهش را تجربه کرده است.

در گزارش قبلی این انجمن عنوان شده بود که تولید فولاد ایران در 8 ماه نخست سال جاری میلادی با رشد 2.5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 10 میلیون و 894 هزار تن رسیده است. در حالی که بر اساس گزارش انجمن جهانی آهن و فولاد علاوه بر اینکه تولید جهانی فولاد کاهش داشته، تولید فولاد ایران از مرز 10 میلیون تن گذر کرده و به 13 میلیون تن رسیده است. در شرایطی که ایران در اکتبر سال گذشته 14 میلیون و 440 هزار تن فولاد به تولید رسانده است.

بر اساس اعلام خبرگزاری‌ها از آمار جدید انجمن جهانی آهن و فولاد، ایران چهاردهمین تولیدکننده بزرگ فولاد در جهان طی ماه‌های ژانویه تا اکتبر امسال شناخته شده است و همچنان چین با تولید بیش از 675 میلیون تنی در رتبه نخست از این نظر قرار گرفته است. اما پیش از اعلام آمار جدید از سوی انجمن، آمار پنج ماهه میلادی امسال نشان می‌دهد تولید فولاد ایران در 5 ماه نخست سال گذشته 6 میلیون و 600 هزار تن بوده که تیرماه امسال ایران از نظر میزان تولید فولاد با 3 پله صعود در جایگاه سیزدهم در سطح جهان قرار گرفته بود اما حال با یک پله سقوط در جایگاه چهاردهم قرار گرفته است.

این گزارش می‌افزاید، تا پایان ماه سپتامبر سال جاری میلادی میزان تولید فولاد خام در 66 کشور عضو انجمن جهانی فولاد،‌ به یک میلیارد و 242 میلیون و 502هزار تن رسید که بیش از 622 میلیون تن آن، سهم سرزمین اژدهای زرد است و پس از چین، کره جنوبی، ژاپن، ایالات متحده، برزیل، روسیه، قطر، عربستان و امارات متحده قرار دارند.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا