روزهای سرد بورس تهران

روزهای سرد بورس تهران

بورس اوراق بهادار تهران در آخرین هفته آبان ماه عملکرد ضعیفی از خود به نمایش گذاشت و با ایستادن در کانال 62 هزار واحد و افت تمامی قیمت‌ها روزهای سردی را برای اهالی تالار رقم زد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بورس اوراق بهادار تهران در هفته پایانی آبان ماه همانند هفته‌های گذشته با بی رمقی کامل مواجه شد و با افت متغیرهای خود هفته ضعیفی را ثبت کرد.

کارشناسان سه عامل کمبود نقدینگی، بالابودن نرخ سود سپرده بانکی و کاهش سود شرکت‌ها را در کنار رکود اقتصادی و کاهش قیمت‌های جهانی علت روند نزولی بورس می‌دانند و معتقدند علی رغم اجرایی شدن بسته خروج از رکود این بسته تاثیر چندانی بر بهبود وضعیت بورس نداشت، زیرا این بسته بیشتر از آنکه به خروج از رکود توجه کند بر حفظ وضعیت موجود تاکید داشت.

بر این اساس بورس تهران که مدتها است با کمبود شدید نقدینگی دست و پنجه نرم می کند به دلیل شرایط رکودی حاکم بر اقتصاد و همچنین ناامیدی به تحولات مثبت اقتصادی در ماه های آینده بی جان شده و روند نزولی و کم نوسانی را در تمامی گروه های خود طی می کند.

این وضعیت موجب شد تا تالار شیشه‌ای درهفته پایانی آبان ماه با افت 185 واحدی شاخص مواجه شده و با فاصله گرفتن از خط روانی 63 هزار واحد، تا کانال 62 هزار و 871 واحد عقب نشینی کند. افت 0.29 درصدی شاخص بورس در هفته گذشته موجب شد تا بازدهی شاخص از ابتدای سال تاکنون کاهش پیدا کرده و به 0.5 درصد برسد و نسبت به ابتدای سال تنها 340 واحد تغییر کند.

روند بی جان بورس تهران و بی‌انگیزگی سهامداران برای داد و ستد سهم ارزش و حجم معاملات را نیز تحت تاثیر قرار داد به طوری که در هفته مورد گزارش ارزش معاملات با افزایش 9 درصدی رو به رو شد، اما حجم معاملات افت 11 درصدی را تجربه کرد به طوری که تنها هزار و 973 میلیون سهم به ارزش 3 هزار و 826 میلیارد ریال داد و ستد شد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا