عملکرد هفتگی بازارهای سهام جهان مثبت شد

عملکرد هفتگی بازارهای سهام جهان مثبت شد

بازارهای سهام جهان با گریز سرمایه‌گذاران از نگرانی‌های ناشی از حملات تروریستی مرگبار در پاریس و مالی، هفته گذشته به سطح بالاتری صعود کردند.

به گزارش ایسنا، شاخص استاندارد اند پورز 500 با صعود سهام شرکتهای فناوری و بهداشت و درمان، بزرگترین رشد هفتگی در حدود یک سال گذشته را تجربه کرد. این شاخص روز جمعه 0.4 درصد افزایش یافت و به 2089.17 واحد رسید و در هفته گذشته 3.3 درصد صعود کرد که بزرگترین افزایش از اوایل اکتبر بود.

بهبود هفته گذشته پس از بدترین هفته برای شاخص استاندارد اند پورز از زمان ماه اوت اتفاق افتاد که طی آن افت قیمتهای کالا باعث ریزش گسترده سهام شرکتها بویژه شرکتهای انرژی شده بود.

شاخص‌های سهام بازارهای بزرگ جهان دو هفته قبل در پی انتشار گزارشها و پیش‌بینی‌های مالی مایوس کننده شرکتها و ریزش قیمت نفت، بدترین هفته در دو ماه گذشته را پشت سر گذاشته بودند.

داوجونز اینداستریال اوریج روز جمعه با 0.5 درصد افزایش به 17823.81 واحد رسید و در هفته گذشته 3.4 درصد افزایش داشت که بزرگترین رشد هفتگی از اوایل اکتبر بود.

شاخص نزدک کامپوزیت 0.6 درصد صعود کرد و به 5104.92 واحد رسید.

وال استریت به دلیل در پیش بودن تعطیلات شکرگزاری، هفته جاری شاهد حجم اندکی از معاملات خواهد بود.

به گفته تحلیلگران، بازار اکنون به زمان افزایش نرخهای بهره بانک مرکزی آمریکا معطوف شده که به گفته مقامات این بانک، یک افزایش کند و تدریجی خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران در روزهای اخیر به میزان فزاینده ای انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا در نشست دسامبر افزایش نرخهای بهره را تصویب کند که نخستین افزایش در حدود یک دهه گذشته خواهد بود.

ویلیام دادلی، رییس بانک فدرال نیویورک با اشاره به اینکه مقامات بانکی آمریکا نسبت به بهبود تورم و ثابت ماندن روند رشد اشتغال اطمینان کسب می‌کنند، اظهار کرده است بانک مرکزی بایستی بزودی آماده افزایش نرخهای بهره شود.

بازده اوراق خزانه دو ساله آمریکا با روی آوردن سرمایه گذاران به اوراق قرضه بلندمدت، به بالاترین سطح در پنج سال گذشته صعود کرده و 0.912 درصد شده است.

شاخص استاکس اروپا 600 روز جمعه 0.2 درصد صعود کرد و رشد هفتگی این شاخص را به 3.3 درصد رساند.

ماریو دراگی، رییس بانک مرکزی اروپا روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی در فرانکفورت اظهار کرد: این بانک آماده به کارگیری کامل ابزارهای محرک مالی برای مقابله با تورم پایین است. این اظهارات نشانه دیگری از احتمال گسترش تدابیر محرک مالی در نشست آتی بانک مرکزی اروپا قلمداد شد با این همه سرمایه گذاران درباره چگونگی تدابیر جدید ابهام دارند. بازارهای آسیایی هم صعود کردند.

شاخص ام اس سی آی بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه با 0.4 درصد رشد، به 134.45 واحد رسید و برای هفته گذشته 1.7 درصد صعود داشت. این شاخص که از رکورد پایین خود در سپتامبر 11 درصد رشد کرده است، روز پنج شنبه در پی خوش بینی سرمایه گذاران نسبت به تدریجی بودن روند افزایش نرخهای بهره آمریکا، 1.9 درصد صعود کرد که بزرگترین افزایش یک روزه این شاخص در یک ماه گذشته بود.

شاخص نیک‌کی ژاپن روز جمعه 0.1 درصد بالاتر ایستاد و هفته را با 1.4 درصد رشد به پایان رساند که پنجمین رشد هفتگی متوالی این شاخص بود. شاخص شانگهای کامپوزیت چین هم روز جمعه 0.4 درصد رشد کرد و در هفته گذشته 1.4 درصد صعود داشت.

هانگ سنگ هنگ کنگ که ابتدا 0.6 درصد کاهش داشت روند نزولی خود را معکوس کرد و 1.1 درصد بالاتر رسید و در هفته گذشته 1.1 درصد رشد داشت.

در بازارهای ارزی، یورو 0.8 درصد در برابر دلار کاهش یافت و 1.07395 دلار معامله شد.در بازارهای کالا، هر اونس طلا برای تحویل فوری با 0.4 درصد افزایش، 1076 دلار معامله شد. نفت برنت با 48 سنت افزایش، به 44.66 دلار در هر بشکه رسید و نفت خام آمریکا با حدود چهار درصد کاهش، 39 دلار در هر بشکه معامله شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا