همتی به ایسنا اعلام کرد

جزئیات جلسه مشترک مدیران بانک‌ها و دادستان کل کشور

جزئیات جلسه مشترک مدیران بانک‌ها و دادستان کل کشور

رییس شورای هماهنگی بانک‌ها ضمن تشریح مباحث مطرح شده در جلسه مشترک مدیران عامل بانک‌ها با دادستانی کل کشور گفت: دادستان روند پیگیری بانک‌ها برای وصول معوقات بانکی را مثبت اعلام کرد.

عبدالناصر همتی -مدیرعامل بانک ملی-در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در رابطه با جلسه‌ای که امروز مدیران عامل بانک‌های خصوصی و دولتی با رییسی - دادستان کل کشور – داشته‌اند، اظهار کرد: این جلسات طبق روال و به صورت متناوب بین ما و دادستانی برگزار می‌شود که امروز هم در ادامه‌ آن ، جلسه و مذاکرات بسیار خوبی انجام شد که تفاهمات مثبتی نیز به همراه داشت.

وی با بیان این‌که در جلسه امروز دو طرف یعنی سیستم بانکی و دادستانی انتظارات و توقعات خود را از یکدیگر مطرح کردند، ادامه داد: بنابر آنچه که اعلام شد قوه قضاییه در ادامه پیگیری‌ها برای کاهش معوقات بانکی در مورد پرونده‌های خاص کمک‌های گسترده‌ای به شبکه بانکی انجام داده که در وصول معوقات بانکی اثر‌گذار خواهد بود.

رییس شورای هماهنگی بانک‌ها همچنین گفت که در جلسه مشترک امروز موضوع روند تسهیلات‌دهی بانک‌ها و همچنین نقش آنها در حوزه اقتصادی مطرح و مثبت ارزیابی شده است.

آنطور که همتی توضیح داد‌: ورشکستگی‌های صوری نیز از دیگر مسائل مورد توجه در این جلسه مشترک بود و وی عنوان کرد که با توجه به این‌که برخی شرکت‌های بدهکار به نظام بانکی برای شانه خالی کردن از پرداخت بدهی، اعلامیه ورشکستگی خود را که واقعی نیست تهیه کرده و به بانک‌ها ارائه می‌کنند این موضوع با دادستان مطرح شد و آقای رییسی تاکید کردند که حتما این موضوع به طور جدی پیگیری می‌شود.

مدیر عامل بانک ملی همچنین به دیگر جزئیات مطرح شده در جلسه مشترک اشاره داشت و افزود: دادستان کل کشور به نقش بانک‌ها در اقتصاد مقاومتی، کمک به پیشرفت بخش حقیقی اقتصاد، نقش تاثیر‌گذار در جلوگیری از پولشویی و پیگیری جدی برای کاهش معوقات بانکی نیز تاکید داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا