وزیر نفت عراق:

بازارهای جهانی نفت شرایط دشواری دارند

بازارهای جهانی نفت شرایط دشواری دارند

وزیر نفت عراق معتقد است که بازارهای جهانی نفت خام هم اکنون شرایط دشواری را پیش رو دارد و بازار با مازاد عرضه روبروست و قیمتهای جهانی نفت خام هنوز در سطح پایینی قرار دارد.

به گزارش ایسنا، عادل عبدالمهدی، امروز 30 شهریور پس از پایان نشست فوق العاده وزیران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در جمع خبرنگاران گفت: کشورهای عضو اوپک باید با همکاری یکدیگر و بررسی اوضاع تصمیم مناسب را بگیرند. هر یک از کشورهای عضو دیدگاه هایی دارند ولی با این حال باید اتحاد اوپک حفظ شود.

به گفته وزیر نفت عراق، این امیدواری وجود دارد که قیمت نفت در اوایل سال ٢٠١٦ میلادی بازسازی شود و باید تا آن زمان منتظر ماند و دید که اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشست چهارم دسامبر (١٣ آذرماه) در وین اتریش چه تصمیمی می گیرند.

عبدالمهدی با تاکید بر ضرورت اجرای راهکارهایی برای بهبود قیمت نفت گفت: اتحاد اعضای اوپک برای مدیریت بازار نفت باید حفظ شود.

وزیر نفت عراق همچنین تصریح کرد در حال تلاش برای پیشبرد راهکارهایی قاطعانه هستیم تا قیمتهای جهانی نفت خام بهبود یابد.

وی درباره اتفاقات پشت درهای بسته در نشست امروز گفت: ما دستور کار، پیش نویس بیانیه پایانی سومین نشست سران GECF و پیام این اجلاس برای کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد (کاپ ٢١) در پاریس را آماده کردیم.

وزیر نفت عراق با مثبت ارزیابی کردن نشست امروز صبح وزیران عضو مجمع ادامه داد: بعدازظهر امروز هفدهمین نشست عادی وزارتی برای انتخاب دبیرکل، مسائل مالی و بودجه دبیرخانه و سرانجام انتشار بیانیه پایانی، آغاز خواهد شد.

نشست فوق العاده وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) صبح امروز در هتل همای تهران آغاز به کار کرد، هفدهمین نشست عادی وزارتی نیز امروز با انتشار بیانیه ای به کار خود پایان می دهد.

سومین اجلاس سران GESF دوشنبه (دوم آذرماه) با حضور رؤسای جمهوری و رؤسای دولت کشورهای عضو این مجمع و رئیس جمهوری ترکمنستان و وزیر خارجه قزاقستان به عنوان مهمان این اجلاس در سالن اجلاس سران تهران برگزار خواهد شد.

انتهای ییام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا