چين عامل کاهش تقاضاي آلومينيوم جهان

چين عامل کاهش تقاضاي آلومينيوم جهان پايگاه خبري معدن نيوز- يک کارشناس بورس گفت: بهاي آلومينيوم با وجود افت ذخاير بورس فلزات لندن با افت 10 درصدي همراه شده است، چون تقاضاي كشور چين كاهش يافته و از طرف ديگر واحدهاي ذوب در اين كشور رشد بسياري داشته اند.
حمزه قوچي فر در گفت و گو با پايگاه خبري معدن نيوز، با اشاره به اينکه برخي از واحدهاي توليد آلومينيوم كه بهاي تمام شده بالايي دارند در كشور چين تعطيل شده اند، گفت: واحدهاي آلومينيومي با بهاي تمام شده پايين در نتيجه مازاد عرضه جهاني، رشد بسيار اندكي داشته اند. از اين رو كاهش توليد براي تعادل بازار لازم است اما بسته شدن واحدهاي توليدي در پاره اي از موارد به دليل فشارهاي دولت محلي در چين به منظور حفظ اشتغال، هزينه بر است.
وي افزود: تقاضاي آلومينيوم در سطح جهان به دليل استفاده از اين فلز در بخش هاي مختلف در سطح بالايي قرار دارد  كه بنا بر پيش بيني هاي انجام شده؛ در آينده نيز روند افزايشي خود را حفظ خواهد كرد.
بر اساس اين گزارش، ميزان توليد روزانه آلومينيوم در سطح جهان به طور متوسط در 7 ماه نخست سال ميلادي 2015 حدود 158.086 تن در روز بود اين در حالي است که اين مقدار در مدت مشابه سال قبل حدود 143300 تن در روز بود. اگر چه نرخ رشد توليد نسبت به سال قبل حدود 10.3 درصد بود ولي در ماه جولاي ما شاهد کاهش توليد بوديم(ميزان توليد روزانه حدود 158700 تن بود در حالي که مقدار قبل از ان حدود 163.400 تن در روز بود) که بيشتر به دليل کاهش توليد از سمت چين بود (از 91.867 تن به 87.871 تن در روز رسيد). قوچي فر با بيان اينکه عامل اصلي اضافه عرضه فعلي چين است و کوچکترين افزايش و کاهش توليد در اين کشور تغييرات زيادي بر بازار جهاني مي گذارد. انتظار بر اين است در ميان مدت اضافه عرضه با کاهش توليد از بين برود. به همين دليل علاوه بر زمزمه هاي کاهش توليد از سمت دولت چين، شرکت آلومينيوم آلکوا برنامه کاهش 500 هزار تن در سال را در نظر داشته، همچنين شرکت روسال نيز برنامه کاهش توليد 200 هزار تن در سال و ودانتا در تلاش است افتتاح ظرفيت هاي توليد جديد خود در هند و چين را با تاخير افتتاح کند. با اين حال اقدامات بيشتري لازم است که بازار به تعادل برسد.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا