ذخاير ذغال سنگ ايران، نيازمند فناوري‌هاي روز

ذخاير ذغال سنگ ايران، نيازمند فناوري‌هاي روز پايگاه خبري معدن نيوز- رييس کميته ذغال ايران گفت: ذخاير ذغال سنگ ايران از نظر ساختاري داراي لايه‌هاي نازکي است که بيشتر در عمق‌هاي بالا قرار دارند که براي استخراج آن نياز به تجهيزات روز است.
محمد مجتهدزاده در گفت‌وگو با پايگاه خبري معدن نيوز، با اشاره به اينکه در سال‌هاي اخير وضعيت معدنکاران ذغال ايران بسيار بد شده است، گفت: ايران از ذخاير خوبي در غال سنگ برخوردار است که نيازمند برنامه‌ريزي براي اکتشاف و بهره‌برداري است اما نکته‌اي که اهميت بيشتري دارد، بهره گيري از روش‌هاي استخراجي روز با بکارگيري فناوري‌ها و تجهيزات پيشرفته است. زيرا اين ذخاير در عمق‌هاي بالا قرار دارند و از طرف ديگر لايه‌هاي نازکتري در مقايسه با ذخاير ساير کشورهاي داراي ذخاير ذغال هستند که از اين رو با محدوديت هايي در استخراج مواجه هستيم.
رييس کميته ذغال ايران با تاکيد بر اينکه ذغال سنگ ايران قدرت رقابت در بازارهاي جهاني را ندارد، افزود: هم‌اکنون کشورهايي مانند هند و استراليا در توليد ذغال سنگ با بهره گيري از دستگاه‌هاي مکانيزه و... از بهره‌وري بالايي در توليد برخوردار هستند از طرف ديگر به دليل قرار داشتن اين ذخاير در لايه‌هاي رويي، امکان برداشت از آنها راحت تر است. به همين دليل قيمت تمام شده اين محصولات بسيار پايين تر است.
مجتهدزاده با بيان اينکه توليد ذغال سنگ در ايران کاهش يافته است، افزود: در چند سال اخير معدنکاران به دليل مشکلات مالي که ناشي از تعويق در دريافت مطالبات خود از خريداران زغال بود، ميزان توليد خود را کاهش داده و حتي برخي از معادن کوچک فعاليت خود را متوقف کرده‌اند، اين در حالي است که ايران از ذخاير مناسبي برخوردار بوده و مي‌تواند با بهره‌گيري از روش مکانيزه، توليد خود را تا 2 برابر افزايش دهد.


بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا