همزمان با سفر پوتین به تهران؛

قرارداد بزرگ برقی بین ایران - روسیه امضا می‌شود

قرارداد بزرگ برقی بین ایران - روسیه امضا می‌شود

معاون وزیر نیرو از امضای یک تفاهمنامه اجرایی در سه محور برقی با روسیه خبر داد و گفت: هفته جاری و همزمان با سفر ولادیمیر پوتین به تهران این قرارداد امضا خواهد شد.

به ‌گزارش خبرنگار مهر، دور جدید مذاکرات برقی ایران و روسیه با محور امضای قرارداد جدید ساخت نیروگاه های جدید، سنکرون شبکه برق و اکتشاف در منابع آب های زیرزمینی و ژرف ایران برگزار شد.

بر این اساس همزمان با سفر کاری وزرای انرژی روسیه به تهران، هوشنگ فلاحتیان معاون برق و انرژی وزیر نیروی ایران و آناتولی تیخانوف معاون وزیر انرژی روسیه هم دیدار و گفتگوهایی را آغاز کردند.

فلاحتیان در تشریح مذاکرات برقی انجام گرفته با روسها، گفت: در این دیدار در خصوص مشارکت برای اجرای دو طرح در بخش برق و یک طرح در بخش آب گفتگو شد و تفاهم‌ اولیه در هر سه مورد به دست آمد.

معاون وزیر نیرو با اعلام اینکه موضوع اول ایجاد یک نیروگاه یکهزار و ۴۰۰ مگاواتی حرارتی در بندرعباس بود، تصریح کرد: از این رو در نشست‌های کارشناسی مشخصات فنی این نیروگاه نهایی شده و بررسی‌های اقتصادی طرح و قیمت‌های پیشنهادی نیز ادامه دارد که انتظار ما قیمت واقعی و رقابتی با سایر کشورها در این قسمت است.

این مقام مسئول موضوع دوم در بخش برق را سنکرون کردن شبکه‌های برق سه کشور روسیه، آذربایجان و ایران عنوان کرد و افزود: جزئیات فنی این طرح نیز تهیه شده و بزودی پاسخ ایران به روسیه در خصوص اجرایی شدن طرح اعلام خواهد شد تا این طرح نیز نهایی شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی تصریح کرد: این یک پروژه بسیار مهم در زمینه توسعه روابط انرژی در بین دو کشور بوده و علاوه بر منافع اقتصادی، یک قرارداد استرتژیک برای دو کشور نیز محسوب می‌شود.

وی مذاکره بخش آب را مشارکت روسیه در مطالعه و اکتشاف آب‌های ژرف در ایران عنوان کرد و افزود: طبق مذاکراتی که طرف روس با مدیران بخش آب وزارت نیرو داشته‌اند، مقرر شده با مشخص کردن چند الویت در زمینه شناسایی و اکتشاف منابع آب ژرف در مناطق مختلف ایران طرح‌هایی را نهایی کرده و به تفاهم‌نامه اجرایی برسیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در پایان خاطرنشان کرد: در این دیدار مقرر شد در صورت توافق همه جانبه در خصوص محورهای ذکر شده، تفاهم‌نامه اجرایی در زمان سفر رئیس‌جمهور روسیه به ایران که هفته جاری انجام خواهد شد، نهایی و امضا شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا