در هفته گذشته ثبت شد؛

رشد ۱۸ درصدی حجم معاملات آتی سکه

رشد ۱۸ درصدی حجم معاملات آتی سکه

نوسان های پی در پی بهای اونس در بازارهای جهانی، موجب افزایش جذابیت و همچنین بهبود روند معاملات قرادادهای آتی سکه طی هفته گذشته شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، حجم معاملات آتی سكه طلا طی هفته گذشته در بورس كالای ایران به ۲۸ هزار و ۷۸ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۲ هزار میلیارد و ۶۰۷ میلیون ریال رسید، این در شرایطی است که حجم معاملات دو هفته ما قبل آتی سکه ۲۳ هزار و ۷۷۶ قرار داد بوده است که نشان از رشد ۱۸ درصدی مبادلات هفتگی دارد.

بر این اساس طی هفته اخیر در بین سررسیدهای فعال در بازار آتی سکه طلا، بیش‌ترین حجم معاملات با ۱۸ هزار و ۳۲۳ قرارداد و به ارزش بیش از یک هزار میلیارد و ۷۰۷ میلیون ریال به قرارداد تحویل تیر سال آینده اختصاص داشت.  این در شرایطی است که سر رسید اردیبهشت ماه با حجم ۸ هزار و ۷۹ قرارداد و به ارزش بیش از ۷۴۶ میلیارد ریال در جایگاه دوم قرار گرفت.

رتبه سوم معاملات به قرارداد آتی سكه تحویل اسفند با یک هزار و ۱۶۹  قرارداد به ارزش ۱۰۷ میلیارد ریال اختصاص یافت. همچنین قرارداد تحویل دی نیز که حجم معاملات کمتری را نسبت به سایر سر رسیدها تجربه کرد و با ۵۰۷ قرارداد به ارزش بیش ۴۶ میلیارد ریال در رده آخر سررسیدهای بازار آتی سکه قرار گرفت.

از طرفی در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته بهای سکه در بازار آتی نسبت به ابتدای هفته با رشد اندک قیمت رو به رو شد؛ به طوری که سکه سررسید دی ماه با افزایش ۰/۴۴ درصدی با نرخ ۹۱۴ هزار تومان معامله شد. سکه تحویل اسفند با قیمت ۹۱۶ هزار تومان به فروش رسید که رشد ۰/۲۲ درصدی را در روز پنج شنبه به ثبت رساند. قرارداد تحویل اردیبهشت نیز با قیمت ۹۲۱ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۴۱ درصدی را در این روز تجربه کرد. در آخر نیز سکه تحویل تیر با قیمت ۹۲۹ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و رشد ۰/۰۴ درصدی را نسبت به روز چهارشنبه اخیر تجربه کرد.

از سویی در بازار سکه نقدی نیز روز پنج شنبه گذشته همزمان باهم مسیری متغیرهای کلیدی بر قیمت سکه یعنی طلای جهانی و نرخ ارز، با رشد قیمت روبه رو شد، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به قیمت ۹۰۶ هزار تومان رسید. نیم‌سکه نیز با قیمت ۴۵۴ هزار تومان، ربع سکه با قیمت ۲۴۵ و سکه یک گرمی با نرخ ۱۶۵ هزار تومان در این روز به فروش رسید.

به عقیده برخی از تحلیلگران بازار طلا، بهای اونس در کوتاه مدت تحت تاثیر آمارهای اقتصادی آمریکا و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو قرار خواهد داشت که این موضوع تاثیر زیادی بر روند بهای سکه در بازار داخلی خواهد گذاشت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا