آنجلا مرکل ادعا کرد

فولکس واگن برچسب «ساخت آلمان» را خدشه‌دار نکرده‌است

فولکس واگن برچسب «ساخت آلمان» را خدشه‌دار نکرده‌است

جولیا لور/گزارشگر اقتصادی: فولکس واگن 6.5 میلیارد یورو برای جبران هزینه رسوایی انتشار کربن کنار گذاشته‌است.

فولکس واگن برای مرحله اولیه، 6.5 میلیارد یورو برای جبران هزینه رسوایی انتشار کربن کنار گذاشته‌است. اما پیش‌بینی می‌شود مجموع آن چیزی بسیار بیشتر از این رقم باشد. اما خسارت اعتباری این مسئله به فولکس واگن و به صورت کلی به برچسب «ساخت آلمان» بسیار بیش از این است و قابل حساب کردن نیست.

آنجلا مرکل روز شنبه با اعتماد به نفس کامل اعلام کرده‌است که «ساخت آلمان» از این ماجرا حتی یک خراش هم برنداشته‌است

فعالیت کارخانه‌های آلمانی در ماه اکتبر به کمترین میزان در سه ماه گذشته رسیده‌است. بر اساس شاخص خرید، میزان خرید از 52.3 به 52.1 درصد رسیده‌است. داده‌ها و اطلاعاتی که در روز دوشنبه منتشر شده‌است نشان می‌دهد که بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا تلاش می‌کند رسوایی فولکس واگن را بپوشاند.

آنجلا مرکل روز شنبه با اعتماد به نفس کامل اعلام کرده‌است که «ساخت آلمان» از این ماجرا حتی یک خراش هم برنداشته‌است.

اما دیگران در این مورد تردید دارند. پژوهشی در بریتانیا انجام شده‌است که نشان می‌دهد تحلیل‌گران تا پیش از رسوایی فولکس واگن به اقتصاد آلمان در سال جاری امیدوار بودند اما اکنون وضعیت فرق کرده‌است.

این تحلیل‌گران اکنون اعلام کرده‌اند که اعتبار کشور آلمان در خطر است. این مسئله برای آلمان‌هایی که همیشه تولید را میراث خود می‌دانستند و به آن می‌بالیدند خیلی گران تمام شده‌است.

در آلمان البته نقاط قوتی نیز وجود دارد. بر اساس یافته‌های یک پژوهش در آلمان از هر چهار مدیرعامل یک نفر تخصص مهندسی دارد این در حالی است که آمار این مورد در دیگر کشورها بسیار پایین است. برای مثال در بریتانیا از هر 8 نفر تنها یک نفر زمینه مهندسی دارد.

در آلمان مهندس‌ها به گونه‌ای تربیت می‌شوند که بیشترین تمرکز را روی تولید می‌گذارند. آلمان‌ها بر این باورند که باید چیزهای قدیمی را پیشرفته کرد و این سیاست را جایگزین سیاست تولید چیزهای جدید کرده‌اند.

به هر حال با ماجراهای اخیر این هشدار برای تولیدکنندگان‌آلمانی وجود دارد که احتمالاً به زودی با مشکلات جدی مواجه خواهند شد.

منبع: گاردین

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا