وزیر ارتباطات اعلام کرد

مشکل صادرات 19 قلم کالای ایرانی به روسیه حل شد

مشکل صادرات 19 قلم کالای ایرانی به روسیه حل شد

وزیر ارتباطات گفت: مشکل صادرات 19 قلم کالا از ایران به بازار روسیه حل شده است.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، محمود واعظی با اشاره به سفر دیمیتری روگازین -معاون اول روسیه- به تهران اظهار کرد: عصر روز چهارشنبه با ایشان دیدار کردم؛ در این دیدار به مهمترین مسئله و بحران فعلی منطقه یعنی موضوع رادیکالیسم و رفتار وحشیانه داعش در خاورمیانه و اروپا اشاره کردم و راه دفع خطرات احتمالی و ایجاد صلح و آرامش در منطقه و جهان را همسویی، تعامل و همکاری دو کشور دانستم.

وی عنوان کرد: در ادامه مروری بر روند برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه و دستاوردهای آن و ترسیم روابط دو کشور در آینده و در سه سطح شامل همکاری یکساله به عنوان کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه، همکاری میان مدت بین چهار تا پنج سال و همکاری راهبردی و دراز مدت برای بیست سال، داشتیم.

وزیر ارتباطات ابراز کرد: همچنین با توجه به توافق خط اعتباری پنج میلیارد دلاری دو کشور، در زمینه خط اعتباری دو میلیارد یورویی هم به توافق رسیدیم.

او همچنین درباره پایین آوردن تعرفه بالای صادرات غیرنفتی و حل مشکل تجار و بازرگانان برای صادرات کالا به روسیه گفت: در این زمینه توافق کردیم و مشکل صادرات 19 قلم کالا از ایران به بازار این کشور حل شده است.

واعظی همچنین به حدود 30 میلیارد دلار پروژه در زمینه‌های راه‌آهن، کشاورزی، برق، حمل‌و‌نقل، آب و پتروشیمی اشاره کرد و گفت: امیدواریم طی چهار تا پنج سال این پروژه‌ها نیز به نتیجه برسد.

او افزود: درباره همکاری مشترک دو کشور در زمینه ماهواره مخابراتی و ماهواره سنجش از راه دور نیز توافقاتی صورت گرفت.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا