واکنش جدید روس‌ها درباره تهاتر نفت ایران

واکنش جدید روس‌ها درباره تهاتر نفت ایران

وزیر نفت روسیه با اشاره به امضای سند تفاهمی بین ایران و روسیه برای توسعه همکاری‌های اقتصادی، به پرسشی درباره معاملات نفت در برابر کالا میان ایران و روسیه پاسخ داد.

 «الکساندر نواک» امروز در جمع خبرنگاران در تهران درباره انتظار روسیه از نشست‌های وزارتی و سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز، گفت: مرحله نخست انتظار داریم که وضع بازار گاز را مورد بحث و بررسی قرار دهیم. با این حال این موضوع تا حد زیادی به شرابط بازارهای جهانی نفت خام بستگی دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وزیر انرژی روسیه با اعلام اینکه در نشست امروز وزیران مجمع کشورهای صادرکننده گاز گزارشی از بازار جهانی گاز طبیعی که روز گذشته توسط هیات اجرایی آماده شد، ارائه می شود، تصریح کرد: اعتقاد داریم سران و رؤسای دولت‌های کشورهای عضو مجمع در سومین نشست سران GECF هم مسائل مشابهی را مطرح خواهند کرد.

این مقام روسی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه دیدگاه شما درباره دورنمای شرائط همکاری میان تولیدکنندگان عمده گاز چیست، اظهار داشت: روسیه با وزیران کشورهای عضو GECF از نظر روابط دوجانبه و توسعه پروژه های مشترک روابط نزدیکی داریم.

نواک با بیان اینکه مجمع کشورهای صادرکننده گاز بیشتر یک نهاد مشاوره ای است و دخالتی در تصمیم سازی ندارد، اظهارداشت: در چارچوب این اجلاس، امروز مسائل مورد نظر را بررسی می کنیم. هم اکنون همکاری سازنده ای میان اعضای مجمع وجود دارد که مبتنی بر اعتماد و درک متقابل است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره معاملات نفت در برابر کالا میان ایران و روسیه که در آغاز سال جاری میلادی در خبرها مطرح شده بود، توضیح داد: در سال ٢٠١٤ میلادی سند تفاهمی میان تهران و مسکو برای همکاری‌های اقتصادی و تجاری امضا شده، همچنان معتبر بوده و شرکت‌های تجاری همچنان به همکاری با یکدیگر ادامه می‌دهند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا