اقدام 55 برند پوشاک خارجی برای ثبت نمایندگی

اقدام 55 برند پوشاک خارجی برای ثبت نمایندگی

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران از"اتمام عملیات شناسایی برند های پوشاک در سراسر کشور" خبر داد و گفت: برای 55 شرکتی که مدارک و قرارداد از کشور مبدا داشتند، کد رهگیری برای ثبت آنها در ایران صادر و 145 برند برای پلمب به اماکن معرفی شد.

یدالله صادقی با اعلام این خبر اظهار کرد : بنا برماموریتی که به ما محول شده است، عملیات شناسایی برند‌های پوشاک در کل کشور بر اساس مراجعات انجام شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی افزود: 55 شرکتی که مدعی داشتن برند از کشور‌های خارجی بودند با مراجعه به ما، کد رهگیری دریافت کردند تا بتوانند برند خود را در ایران ثبت کنند.

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران، ادامه داد:  مابقی فروشگاه‌هایی که تابلوی برند خارجی بر سر در خود نصب کرده بودند و تحت آن عنوان فعالیت می کردند با هماهنگی وزارت ارشاد، اتاق اصناف ایران و اتحادیه صنف پوشاک به ادارات اماکن نیروی انتظامی معرفی شدند.

وی خاطر نشان کرد:  بر این اساس این فروشگاه ها باید اقدام به تغییر فعالیت کرده  یا فعالیت خود را بدون نشان برند ادعا شده ادامه دهند. در غیر این صورت براساس قانون با آنها برخورد و به پلمب آنها اقدام می‌شود.

صادقی تصریح کرد: در شهر تهران 200 نمایندگی شناسایی شد که تنها برای 55برند اقدامات ثبت برند در دست اقدام است و با 145 مورد دیگر برخورد می شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس اقدامات صورت گرفته موردی برای پلمب در شهرستانها وجود نداشته است، افزود: در شهرستان‌ها در مراجعات اولیه و  با همکاری خود صنوف  تابلوهای غیر مجاز جمع آوری شد. برند هایی نیز که باقی ماندند جزء همان 55 برندی  بوده اند که اقدامات اولیه برای ثبت آنها در دفتر تهران طی شده است.

صادقی اظهار کرد:  این 55 موردی که اقدامات ثبت آنها در دست اقدام است با نمایندگان خارجی خود قرارداد داشته‌اند و صاحب مدارک نمایندگی از کشور مبداء هستند.

این مقام مسئول گفت:  این طرح تنها شامل ساماندهی پوشاک است و در سایر کالاها یا صنوف بر اساس شرایط  و دستور العمل خاص خود اقدامات لازم برای ساماندهی انجام می شود.

وی یادآورشد: رسیدگی به امور مربوط به کالای قاچاق و برند های تقلبی بر عهده ستاد مبارزه با قاچاق کالا است که در ارتباط با پوشاک این مسئولیت بر عهده ما گذاشته شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا