تولید سالانه 4 میلیون تن محصولات فولادی در گیلان

تولید سالانه 4 میلیون تن محصولات فولادی در گیلان

دنیای معدن -رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از تولید سالانه 4 میلیون تن محصولات فولادی در این استان خبر داد.

علی منتظری پیش از ظهر امروز در جریان بازدید محمدعلی نجفی استاندار گیلان از دو طرح تولیدی در شهر صنعتی این شهر، اظهار کرد: شرکت «نورد میلگرد کاسپین» در فاز نخست میلگرد آجدار از جنس فولاد ساده کربنی و کم‌آلیاژی سالانه به میزان 300 هزار تن تولید می‌کند.

وی به فاز دوم شرکت نورد میلگرد کاسپین اشاره کرد و افزود: در فاز دوم این شرکت شمش بیلت فولاد ساده کربنی و کم آلیاژی به میزان سالانه 700 هزار تن تولید می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه تولید مقاطع فولادی ساده کربنی و کم‌آلیاژی سالانه 55 هزار تن از برنامه فاز دوم شرکت مذکور است، تصریح کرد: شرکت نورد میلگرد کاسپین تولید پروفیل‌های از جنس فولاد آلیاژی سالانه  110 هزار تن را در فاز دوم عملیاتی می‌کند.

این مسئول به مساحت 80 هزار متر مربعی شرکت مذکور شهر صنعتی رشت اشاره کرد و گفت: 40 هزار متر مربع زیربنای شرکت نورد میلگرد کاسپین است.

منتظری میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز شرکت نورد میلگرد کاسپین در دو فاز را 4 هزار میلیارد ریال ذکر کرد و یادآور شد: تاکنون 500 میلیارد ریال در این شرکت سرمایه‌گذاری انجام شده است.

این مسئول اشتغال پیش‌بینی شده در شرکت نورد میلگرد کاسپین را 900 نفر ذکر کرد و گفت: فاز نخست طرح مذکور 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان زیربنای آماده تولیدی شرکت نورد میلگرد کاسپین را 9 هزار و 500 متر مربع عنوان کرد و متذکر شد: بخش اصلی ماشین‌آلات شرکت مذکور نصب شده است.

وی در مجموع از تولید سالانه 4 میلیون تن محصولات فولادی در گیلان خبر داد.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا