نشست وزارتی فوق العاده کشورهای صادرکننده گاز به ریاست زنگنه آغاز شد

نشست وزارتی فوق العاده کشورهای صادرکننده گاز به ریاست زنگنه آغاز شد

نشست وزارتی فوق العاده مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) به ریاست بیژن زنگنه وزیر نفت ایران صبح امروز (شنبه) در تهران آغاز به کار کرد.

به گزاش بولتن نیوز،نشست وزارتی فوق العاده مجمع کشورهای صادرکننده گاز با هدف تعیین دستور کار اجلاس سران GECF در هتل همای تهران برگزار می شود.
همچنین عصر امروز هفدهمین نشست عادی مجمع کشورهای صادرکننده گاز به ریاست امانوئل ایبه کاچیکوو وزیر نفت نیجریه برگزار خواهد شد.
پیش از این قرار بود هفدهمین نشست عادی مجمع کشورهای صادرکننده گاز صبح امروز و نشست وزارتی فوق العاده در نوبت عصر برگزار شود که براساس آخرین تصمیمات، ترتیب برگزاری این جلسات تغییر کرده است.
برای نخستین بار از زمان تشکیل مجمع کشورهای صادرکننده گاز، سه اجلاس سران، فوق العاده و عادی وزیران به طور همزمان در یک کشور برگزار می شود.
سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز نیز روز دوشنبه (دوم آذرماه) با حضور سران 9 کشور و به ریاست حجت الاسلام و المسلین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار خواهد شد.
تاکنون حضور رئیسان جمهوری کشورهای بولیوی، روسیه، گینه استوایی، نیجریه، ونزوئلا و عراق و همچنین نخست وزیر الجزایردر این اجلاس قطعی شده است. رئیس جمهوری ترکمنستان نیز به عنوان میهمان ویژه در این اجلاس حضور خواهد یافت.
کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گاز، ٤٢ درصد از تولید گاز جهان، ٦٧ درصد از ذخایر گازی جهان، ٣٨ درصد از انتقال گاز با خط لوله و ٨٥ درصد از تجارت گازطبیعی مایع شده (ال ان جی) را در اختیار دارند.
کشورهای الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا و امارات، ١٢عضو اصلی این مجمع جهانی به شمار می روند و هلند، نروژ، عراق، عمان و پرو به عنوان اعضای ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز حضور دارند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا