ضرورت احقاق حقوق بازنشستگان ذوب آهن اصفهان

ضرورت احقاق حقوق بازنشستگان ذوب آهن اصفهان

جمعي از مديران بازنشسته ذوب آهن اصفهان در نامه‌ای سرگشاده خطاب به مدیرعامل این شرکت، خواستار رسیدگی به مشکلات درمانی کارکنان ...

جمعي از مديران بازنشسته ذوب آهن اصفهان در نامه‌ای سرگشاده خطاب به مدیرعامل این شرکت، خواستار رسیدگی به مشکلات درمانی کارکنان ذوب آهن اصفهان شدند.

در این نامه که رونوشت آن به معاون اول رئیس جمهور ارسال شده، آمده است:

جناب آقاي مهندس احمد صادقي

مديرعامل محترم شركت سهامي ذوب آهن اصفهان

با سلام و عرض ادب :

احتراما باستحضار مي رساند، از مسائل مهم مربوط به بخش درماني كاركنان ذوب آهن اصفهان، مراتب ذيل به حضورتان تقديم مي گردد.

1-  ارائه خدمات بهداشتي و درماني به كاركنان فولاد، اعم از معدني و صنعتي مستقل از تكاليف امور بازنشستگي بوده و در آئين نامه فولاد در فصل دهم و در آئين نامه ايميدرو در فصل نهم بطور مبسوط و مستقل تعريف و بر ضرورت وجودي آن در اين صنعت تاكيد شده است، لذا در زمان انتقال صندوق بازنشستگي با تشكيل شسبد (شركت سلامت بهداشت و درمان صنعت و معدن نوين) تلاش شد كه استقلال اين بخش از آئين نامه از نظر وظايف و تكاليف حفظ شده و تكاليف واحدهاي اصلي از لحاظ تامين منابع مالي مورد نياز اين وظيفه خطير مديريت فولاد مخدوش نگردد.

2-  قبلا ارائه خدمات درماني كاركنان ذوب آهن اصفهان كه در (تهران و اطراف شهرهاي شمالي و جنوبي) سكونت دارند مستقيما از طريق مركز خدمات درماني فولاد تهران پشتيباني و سرويس داده مي شد و سهم بيمه هزينه هاي پرداخت شده حداكثر ظرف مدت يكماه بحساب بيمار واريز مي شد ولي در شرايط كنوني اين اقدام هفت الي هشت ماه بطول مي انجامد كه باعث وقفه در روند اجراي طرح درمان و فراهم شدن نا امنيهاي روحي و رواني شخص بيمار شده است.

3-  تاكيد رهبر معظم انقلاب كه ضمن اعلان اولويت سلامت بر مسائل كشور فرمودند مسئولان بايد طوري برنامه ريزي كنند كه خيال مردم از مسئله درمان آسوده شود (روزنامه ايران مورخ 12/10/1391)، محدود نمودن بيمار و مراجعه به بيمارستانهاي دولتي در تهران، خود مشكل ديگري است كه عرصه درمان را بر بيماران بازنشسته ذوب آهن اصفهان تنگ تر و سخت تر نموده است. در نظام مقدس جمهوري اسلامي، انتخاب پزشك و بيمارستان حق مسلم بيمار است.

4-  بهرحال آنچه مسلم است كاركنان بازنشسته ذوب آهن اصفهان مي توانند ادعاي برخورداري از تسهيلاتي را داشته باشند كه در بدو استخدام به عنوان تعهدات كارفرما برايشان متصور شده است و اين برخورداري براي قشر بازنشسته مي تواند مستقل از تغيير و تحولات جديد باشد. چون در زمان عقد قرارداد استخدام آنها منظور نشده و اكنون نيز خارج از زمان عقد قرارداد است.

جناب آقاي مهندس صادقي، از آنجايي كه جنابعالي در مقطعي از زمان تصدي مسئوليت مديريت عظيم صنعتي ذوب آهن اصفهان را بعهده داشته ايد و مضافا به وضع اقتصادي و شرايط جسمي و روحي كاركنان بازنشسته اين صنعت اشراف كامل داريد، خواهشمند است براي رهايي و گره گشايي از قيد بندهاي بهم پيچيده كنوني، دستور فرماييد نسبت به درخواست كاركنان بازنشسته ذوب آهن اصفهان، بخش درماني كماكان بروال گذشته و يا حداقل مشابه به روال گذشته اقدام، تا موجبات خشنودي باري تعالي و رضايت مندي كليه كاركنان بازنشسته اين صنعت فراهم گردد.
با تشكر جمعي از مديران بازنشسته ذوب آهن اصفهان

رونوشت : جنال آقاي مهندس جهانگيري، معاون اول محترم رئيس جمهور جهت استحضار و دستور رسيدگي.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا