یک متخصص:

جایگاه جوانان در مدیریت کشور مورد کم توجهی است

جایگاه جوانان در مدیریت کشور مورد کم توجهی است

تهران -دبیرکل خانه صنعت ، معدن وتجارت جوانان ایران معتقد است : امروز برای پیشبرد کشور در چارچوب سند چشم انداز ، نیاز به بهره گیری از تمامی سرمایه های انسانی وجود دارد ، اما جایگاه جوانان در مدیریت کشور مورد کم توجهی است .

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی خانه مزبور ، شهرام شریعتی در جمع مدیران و فعالان اقتصادی اظهار داشت : بسیاری از مدیران استفاده از جوانان در بدنه مدیریت کشور را رد می کنند و به این موضوع اعتقادی ندارند .
وی افزود: شرایط اقتصادی کشور و تحریمها در سالهای اخیر مشکلاتی را به دنبال داشته و این امر مانع از حضور جوانان مستعد و توانمند کشور در عرصه مدیریتی شده است .
شریعتی اضافه کرد : فشار تحریمها موجب شد تا بدنه حاکمیت و مدیریت کشور به جوانها اعتماد نکنند و دولتها رویکرد خود را برای گزینش مدیران به سمت افرادی معطوف نمایند که تجربه خود را پس داده اند .
به گفته وی ، منتقدین دولت یازدهم براین باورند که بدنه مدیریت کشور آن شادابی و توانمندی را ندارد و در واقع مدیران فعلی اندکی پیر هستند .
این متخصص گفت : کارشناسان قضایی همواره رویکرد استفاده از مدیران جوان را دارای دو جنبه متفاوت از یکدیگر ارزیابی می کنند ، یکی استفاده از نیروی جوان در عرصه مدیریتی آلودگی کمتری دارند و می توانند اثر گذاری بیشتری داشته باشند ، اما از بعد دیگر عدم تجربه مدیران جوان ،زمینه گرایش به فساد را در بین آنها دامن زند .
وی افزود: امروز پیشنهاد جوانان استفاده از آنها در کنار مدیران مجرب و کارآزموده است و خانه صنعت ، معدن و تجارت جوانان آمادگی دارد تا در جهت معرفی مدیران خوشفکر و مستعد به دستگاههای ذیربط همکاری لازم را به عمل آورد .
شریعتی اضافه کرد : خانه صنعت ، معدن وتجارت جوانان ایران تاکنون 9 دوره جشنواره ملی مدیران و تولید کنندگان جوان را برگزار کرده و موجب معرفی مدیران زیادی به جامعه شده و بنابراین دولت و مجلس شورای اسلامی می توانند از مشاوران جوان برگزیده بهره گیری کنند .
براساس این گزارش ،آرش حیدرخانی به عنوان بنیانگذار شرکت سبز زیور با سابقه 22 سال فعالیت در نهمین جشنواره ملی مدیران و تولید کنندگان جوان کشور به عنوان مدیر نمونه و نشان ویژه واحد برتر خدماتی کشور را دریافت کرد .
شرکت سبز زیور در سال 2014 جایزه MMF انجمن جهانی مدیریت انگلستان را دریافت کرده و از سال 1372 موضوع ارتقای سطح سلامت شهروندی را در دستور کار خود قرار داده است .
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا