در گفت‌وگو با ایسنا عنوان شد

کاهش قیمت مرغ به 5500 تومان و ادامه روند کاهشی

کاهش قیمت مرغ به 5500 تومان و ادامه روند کاهشی

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی گفت: قیمت هر کیلوگرم مرغ از ابتدای محرم 1500 تومان افت داشته است اما شرکت پشتیبانی امور دام در رابطه با تنظیم بازار مرغ ضعیف عمل کرد و همین موضوع باعث شد که مرغداران و تولید‌کنندگان ضرر زیادی را متحمل شوند.

مهدی یوسف‌خوانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه قیمت مرغ از حدود یک هفته قبل از آغاز محرم رو به کاهش رفت و همچنان هم ادامه دارد، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرغ در خرده‌فروشی‌ها 5500 تومان و عمده فروشی‌ها 5000 تومان است. در حالیکه قبل از ایام محرم قیمت هر کیلوگرم مرغ 7000 تومان بود که در این مدت حدود 1500 تومان کاهش داشته است.

وی، نبود تقاضا را عامل کاهش قیمت مرغ دانست و افزود: با شروع ایام محرم و بسته شدن تالارها، متوقف شدن مراسم‌ها و جشن‌های عروسی تقاضای خرید مرغ کاهش یافته و از طرفی تولید نیز بالاست و در حال حاضر با ترافیک بار مواجه هستیم ولی از روز پنج‌شنبه هفته گذشته، شرکت پشتیبانی اموردام البته با تاخیر زیاد وارد عمل شده و نسبت به جمع‌آوری مرغ اقدام کرده است که با این کار بتواند بازار مرغ را تنظیم کند.

یوسف خانی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام وظیفه تنظیم بازار را دارد، گفت: در مواقعی که تقاضا کم است و مرغ به میزان زیاد در بازار عرضه می‌شود، شرکت پشتیبانی امور دام برای جلوگیری از کاهش قیمت مرغ پایین تر از حد متوسط وارد می‌شود و مرغ را از مرغداران خریداری و ذخیره‌سازی می‌کند.

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی ادامه داد: از طرفی در زمانی که عرضه مرغ در بازار کم است، شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به عرضه مرغ های منجمد به بازار می‌کند و در آن زمان از افزایش قیمت بیش از حد مرغ دربازار جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده 3500 تومان است و این در حالی است که مرغداران با فروش کمتر از 4000 تومان متضرر می شوند، اظهار کرد: تا قبل از ایام محرم قیمت‌ هر کیلوگرم مرغ زنده 4500 تومان بود و با آغاز ایام محرم کاهش یافت و زمانی که به کیلویی 4000 تومان رسید باید شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به خرید می‌کرد که با این وضعیت روبرو نشویم.

یوسف‌خانی در عین حال بیان کرد: زمانی که قیمت خرید هر کیلوگرم مرغ زنده از مرغدار 4000 باشد قیمت تمام شده آن برای کشتارگاه 5700 تومان و توزیع آن حدود 5800 تا 5900 تومان خواهد بود و قیمت خرده‌فروشی آن نیز 6400 تومان محاسبه می‌شود.

وی اظهار کرد: هرچند شرکت پشتیبانی امور دام دیر وارد بازار شد اما با خرید مرغ از حجم ترافیک عرضه به کشتارگاه جلوگیری می شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا