تحلیل مرتضی ایمانی راد از موج دیگر رکود با سقوط قیمت نفت/برای کسری بودجه چاره اندیشی شود

تحلیل مرتضی ایمانی راد از موج دیگر رکود با سقوط قیمت نفت/برای کسری بودجه چاره اندیشی شود

اقتصاد > اقتصاد کلان - مرتضی ایمانی راد تحلیل گر اقتصاد بین الملل می گوید:سقوط بیشتر قیمت نفت و کاهش جدى طلا در بازارهاى جهانى بسیار محتمل است . اگر این اتفاق بیفتد دلار امریکا مجددا به دوران با شکوه سال ٢٠١٤ بر مى گردد و با خود قیمت کالاها را پایین مى آورد.

مرتضی ایمانی راد تحلیل گر اقتصاد بین الملل پیش بینی کرده است که موج جديدى از ركود در راه است . 

این اقتصاددان در یادداشتی در کانال تلگرام موسسه بامداد نوشت:
قبلا هم چندين بار به اين موضوع اشاره كرده ام كه قيمت كالاها در بازار جهانى از قيمت ها در بازارهاى چهارگانه مالى استخراج مى شود و تغيير در عرضه و تقاضا در بازارهاى واقعى جهانى انعكاس و تبلور تغيير قيمت ها در بازارهاى مالى است .

روز چهارشنبه با اعلام اينكه فدرال رزرو به احتمال زياد نرخ بهره را در دسامبر سال جارى بالا مى برد موجى از افزايش و نوسان شديد در قيمت دلار در بازار فاركس و كاهش قيمت كالاها شروع شد به طورى كه نفت WTI بعد از مدتى طولانى مجددا خط روانى چهل دلار را شكست و به ٣٩/٨٨ دلار كاهش يافت . ضمنا هفتاد و هفت درصد از تحليل گران در يك همه پرسى معتقدند كه نرخ بهره در امريكا در يك ماه آينده افزايش مى يابد و در صورتيكه اين مساله تحقق بپذيرد ، ما شاهد شكستن مرز ١٠٠ براى شاخص دلار در بازارهاى جهانى خواهيم بود.

در اين صورت سقوط بيشتر قيمت نفت و كاهش جدى طلا در بازارهاى جهانى بسيار محتمل است . اگر اين اتفاق بيفتد دلار امريكا مجددا به دوران با شكوه سال ٢٠١٤ بر مى گردد و با خود قيمت كالاها را پايين مى آورد.

با پايين آمدن قيمت نفت امريكا ، نفت اوپك و برنت نيز كاهش قيمت پيدا مي كنند و مانع ديگرى بر سر راه خروج كشور از ركود اقتصادى ايجاد خواهد شد و ممكن است ركود را عميق تر و فراگير تر كند. فكر مي كنم دولت و جامعه تخصصى به جاى لذت بردن از گفتگو راجع به مواهب "پساتحريم " ، چاره اى براى جبران كاهش درآمدهاى ارزى و كسر بودجه همراه با آن بينديشند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا