سال آینده نزدیک به خاموشی

سال آینده نزدیک به خاموشی

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: با توجه به رشد مصرف انرژی در صنعت در سال آینده از لحاظ فنی پیش‌بینی می‌شود که مشکلاتی در حوزه خاموشی و کمبود برق به وجود بیاید، اما هدف ما این است که با اتخاذ مدیریت مصرف بتوانیم این وضعیت را مدیریت کنیم.

آرش کردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در سال آینده پنج تا هفت درصد میزان مصرف برق افزایش می‌یابد، اظهار کرد: این در حالی است که در سال جاری نرخ رشد در عدد پیک 2.8 بوده است.

وی با اشاره به مشکلات صنعت برق در آینده تصریح کرد: علاوه بر رشد مصرف به دلیل مسائل و مشکلات نقدینگی نیز صنعت برق با مخاطراتی روبه‌رو می‌شود، لذا باید از هم‌اکنون تمهیدات اساسی برای این مهم در نظر گرفته شود.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان این‌که قرار است که 1250مگاوات نیروگاه وارد مدار شود، گفت: به دلیل نبود نقدینگی نمی‌توانیم نیروگاه بیشتری را وارد مدار کنیم و باید گفت که این میزان نمی‌تواند پاسخگوی سال آینده باشد.

وی با اشاره به راهکارهای مدیریتی در نظر گرفته شده برای این مهم اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با تجربیاتی که از امسال در حوزه مدیریت مصرف کسب کرده‌ایم بتوانیم سال آینده صنایع را مدیریت و کشور را از خاموشی نجات دهیم.

به گفته وی شعار اصلی ما مدیریت مصرف است که باید در دستور کار قرار بگیرد، اما باید به این نکته توجه کرد که سال آینده سال آسانی نخواهد بود و جزو سخت‌ترین سال‌ها در حوزه برق قلمداد می‌شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا