فشار آمریکایی‌ها بر فولکس واگن برای بازخرید خودروهای فرسوده

فشار آمریکایی‌ها بر فولکس واگن برای بازخرید خودروهای فرسوده

فولکس واگن که قرار است برنامه‌هایش برای اصلاح خودروهای دیزلی آلاینده در آمریکا را منتشر کند از سوی مقامات واشنگتن و کالیفرنیا برای بازخرید خودروهای دیزلی قدیمی تحت فشار قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، مقامات فولکس واگن قرار است با مقامات منابع طبیعی کالیفرنیا و سازمان حفظ محیط زیست آمریکا درباره پیشنهاداتشان برای فراخوان و اصلاح حدود 482 هزار خودروی دیزلی آلاینده در این کشور دیدار و گفت و گو کنند.

کالیفرنیا تا 20 نوامبر به فولکس واگن مهلت داده بود برنامه اصلاح خودروهایی را که معلوم شده در تستهای آلایندگی تقلب کرده اند و میزان آلایندگی آنها بالاتر از سطح مجاز بوده است ارایه کند. این خودروساز آلمانی در سپتامبر اقرار کرده بود حدود 11 میلیون خودرو در سراسر جهان شامل 482 هزار خودرو در آمریکا چنین مشکلی را دارند.

مایکل هورن، مدیر فولکس واگن در آمریکا در نمایشگاه خودروی لس آنجلس اظهار کرد امیدوارم بتوانیم بزودی جزییات اصلاحات مورد نظرمان را که درباره آنها با رگولاتورهای آمریکایی گفت و گو داشته ایم اعلام کنیم.

سخنگوی سازمان منابع طبیعی کالیفرنیا تایید کرد که ماری نیکولز، مدیر این سازمان به نشریه آلمانی هندلزبلات گفته است فولکس واگن ممکن است ناچار شود شماری از مدلهای دیزلی قدیمی‌تر را بازخریداری کند.

بر اساس این گزارش، نیکولز اظهار کرده است: مشکل خودروهای جدیدتر ممکن است با اصلاح نرم افزاری به راحتی حل شود و خودروهای نسبتا جدید ممکن است به نرم افزار و قطعات سخت افزاری برای حل مشکل آلایندگی نیاز داشته باشند اما خودروهای قدیمی‌تر به جای اینکه به دستگاههای کنترل آلایندگی جدید مجهز شوند، باید بازخرید شوند.

از سوی دیگر سناتور اد مارکی از ایالت ماساچوست و ریچارد بلومنتال از کانکتیکات در نامه ای از فولکس واگن خواستند خودروهایی را که مطابق با استانداردهای آلایندگی نبوده اند بازخریداری کند. این سناتورها خاطرنشان کردند فولکس واگن اعلام کرده می‌تواند خودروهای فروخته شده در اروپا را که آلایندگی دی اکسید کربن آنها بالاتر از حد مجاز است، بازخریداری کند.

فولکس واگن آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که 120 هزار مالک آمریکایی خودروهای دیزلی آلاینده 500 دلار کارت هدیه و 500 دلار برای تعمیر خودروهایشان دریافت خواهند کرد.

این خودروساز هفته گذشته اعلام کرده بود مالکان آمریکایی خودروهای فولکس واگن و آئودی که مجهز به موتور دیزلی تی دی آی دو لیتری هستند، می‌توانند یک کارت ویزای 500 دلاری و یک کارت 500 دلاری نمایندگی و سه سال خدمات امداد جاده ای 24 ساعته رایگان دریافت کنند که به معنای اختصاص 120 میلیون دلار مزایا برای مالکان خودروهای آلاینده است.

سخنگوی فولکس واگن اعلام کرد تاکنون 120 هزار نفر از مالکان خودرو برای دریافت این کارتهای هدیه ثبت نام کرده اند که یک چهارم از مالکان 482 هزار خودروی آلاینده هستند.

بر اساس گزارش رویترز، فولکس واگن پس از اینکه در سپتامبر اقرار کرد با نصب نرم افزار غیرقانونی که میزان آلایندگی اکسید نیتروژن خودروهای دیزلی را کمتر از سطح واقعی نشان می‌دهد، در تستهای آلایندگی آمریکا تقلب کرده است، چند هفته قبل تایید کرد میزان آلایندگی دی اکسید کربن حدود 800 هزار خودروی بنزینی به فروش رفته در اروپا و مصرف سوخت آنها کمتر از میزان واقعی برآورده شده است.

فولکس واگن 6.5 میلیارد یورو (6.9 میلیارد دلار) برای پوشش هزینه‌های این بحران اختصاص داده است. سازمان حفظ محیط زیست آمریکا این خودروساز را به جریمه 18 میلیارد دلاری تهدید کرده است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا