موسسه انرژی اروپایی اعلام کرد

نفت 20 دلاری دوباره در راه است

نفت 20 دلاری دوباره در راه است

گلدمن‌ساکس درهفته‌ای که گذشت درباره سقوط قیمت نفت به 20 دلار در ازای هر بشکه هشدار داد

موسسه انرژی اروپایی واقع در لندن در گزارشی اعلام کرده‌است که هیجانات بازار نفت اوج بازار خرسی رسیده‌است و به همین خاطر دوباره بحث نفت 20 دلاری به میان آمده‌است.

این موسسه مشاوره تنها جایی نیست که در مورد سقوط قیمت نفت سخن گفته‌است. گلدمن‌ساکس در هفته‌ای که گذشت درباره افزایش خطرات سقوط قیمت نفت به مرز 20 دلار در ازای هر بشکه هشدار داده‌است. دیلی‌تلگراف در گزارشی اظهار کرده‌است که این قیمت باعث می‌شود بسیاری از حفاران نفتی، تولید نفت را در آینده‌ای نزدیک متوقف کنند.

دیوید هافتون رئیس سهام نفتی گروه پی‌وی‌ام گفته‌است: «دنیا در حال غرق شدن در نفت است. میزان نفتی که اکنون وجود دارد ترسناک و غیرقابل پیش‌بینی است.»

بحران مازاد عرضه نفت در بازارهای جهانی هر روز شدیدتر می‌شود و جنبه بدتری به خود می‌گیرد.

روز چهارشنبه گزارشی از موسسه انرژی ایالات متحده امریکا منتشر شد که نشان می‌داد 300 هزار بشکه نفت تنها در هفته گذشته ذخیره شده‌است. البته این رقم نسبت به رقم پیشین قدری کاهش داشته‌است اما باز هم رقم کلانی به شمار می‌رود. این حجم ذخایر تا حدودی تعجب‌برانگیز بود. آمارهای جدید نشان می‌دهد که تولید نفت تقریباً ثابت و روی 9.1 میلینن بشکه در روز باقی مانده‌است. این مسئله فرضیه بسیاری از تحلیل‌گران را شکست داده‌است چرا که آن‌ها تصور می‌کردند نفت ارزان کمر تولیدکننده نفت شیل را خم خواهد کرد. تولیدکننده شیل هنوز به زانو درنیامده‌است و نفت خود را روانه بازار می‌کند.

البته این تنها بخشی از ماجراست. یکی از مقامات در امریکا برآورد کرده‌است که حداقل حدود 100 میلیون بشکه نفت در حال حاضر در تانکرها ذخیره شده‌است و انتظار قیمت‌های بهتر نفت را می‌کشند.

دیوید هافتون رئیس سهام نفتی گروه پی‌وی‌ام گفته‌است: «دنیا در حال غرق شدن در نفت است. میزان نفتی که اکنون وجود دارد ترسناک و غیرقابل پیش‌بینی است.»

پیش‌بینی‌ها درباره عرضه و تقاضا در آینده، ترکیب شده‌است. مباحثی که درباره پدیده ال‌نینو و سرد شدن هوا مطرح شد همهمه‌ای را در زمینه پیش‌بینی‌های نفتی ایجاد کرد. از طرفی ایران قصد دارد دوباره به بازار نفت بازگردد که تأثیر بسیاری روی بازار نفت می‌گذارد.

برخی از تحلیل‌گران صنعت در این زمینه خوشبین‌تر هستند. عربستان سعودی نیز اعلام کرده‌است که تقاضا تا سال آینده از عرضه پیشی خواهد گرفت.

منبع: دِ ویک

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا