گاردین خبر داد

وزیر اقتصاد یونان بودجه را تقدیم مجلس کرد

وزیر اقتصاد یونان بودجه را تقدیم مجلس کرد

جولیا کالیو/گزارشگر

یونان برنامه نهایی بودجه سال 2016 خود را منتشر کرده‌است. در این برنامه، دولت نسبت به پیش‌بینی قبلی، انقباض کمتری را برای اقتصاد برآورد کرده‌است. اکنون انتظار می‌رود اقتصاد در سال آتی به جای 1.3 درصد حدود 0.7 درصد کوچک شود؛ این در حالی است که رشد اقتصادی امسال نزدیک به صفر برآورد شده بود.

مجلس روز 5 دسامبر به این بودجه رأی خواهد داد. این بودجه ابتدا طی چهار مرحله مورد بحث و بررسی کمیته اقتصادی مجلس قرار خواهد گرفت

در بودجه‌ای که صبح روز جمعه توسط وزیر اقتصاد و دارایی یونان به مجلس تقدیم شد رشد هدف برای سال 2016 حدود 0.5 درصد برآورد شده‌است. انتظار می‌رود دولت در نیمه دوم سال آینده تلنگر بزرگی به بازارهای مالی کشور وارد کند.

بدهی‌های عمومی در سال 2016  افزایش یافته و به حدود 187.8 درصد تولید ناخالص داخلی افزایش داشته‌است. این در حالی است که رقم آن در سال جاری حدود 180.2 درصد است.

مجلس روز 5 دسامبر به این بودجه رأی خواهد داد. این بودجه ابتدا طی چهار مرحله مورد بحث و بررسی کمیته اقتصادی مجلس قرار خواهد گرفت. نخستین جلسه نیز چهارشنبه آینده خواهد بود. نخستین بحث جدی در این زمینه نیز در مجلس طبق برنامه‌های از پیش‌تعیین‌شده روز اول دسامبر صورت خواهد گرفت.

منبع: گاردین

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا