سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو با تسنیم خبر داد

تشکیل کارگروه احیای وزارت بازرگانی در مجلس با 15 عضو

تشکیل کارگروه احیای وزارت بازرگانی در مجلس با 15 عضو

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بخش بازرگانی باید عملکرد قوی تری در شرایط فعلی کشور و بعد از اجرای برجام داشته داشته باشد، گفت: کارگروه احیای وزارت بازرگانی با تکمیل 15 نفر عضو و مشخص شدن رئیس آغاز به کار می‌کند.

رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اعلام آخرین اقدامات صورت گرفته برای احیای وزارت بازرگانی، اظهار کرد:  هفته گذشته در کمیسیون صنایع مجلس، اعضای کارگروه احیای وزارت بازرگانی از این کمیسیون شناخته شدند .

وی افزود: برای تشکیل این کارگروه از اعضای سایر کمیسیون‌های اقتصادی مجلس مانند کشاورزی و اقتصاد نیز دعوت به عمل آمده است تا با تکمیل 15 نفر و شناسایی رئیس، این کارگروه برای پیگیری موضوع شروع به کار کند.

سبحانی‌فر در پاسخ به این سوال که با توجه به عمر باقی مانده از مجلس نهم، عملکرد این کارگروه در مدت باقی مانده به نتیجه خواهد رسید یا خیر؟ گفت: اگر کاری ضرورت داشته باشد، در هر مقطعی پیگیری می‌شود و در صورتی که افراد دیگری در مجلس دهم روی کار بیایند، این موضوع را پیگیری می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس  ادامه داد:  وزارت صنعت، معدن و تجارت فعلی از 4 وزارتخانه صنایع کوچک، صنایع بزرگ، معدن و بازرگانی ایجاد شده  و مسئولیت سنگینی را  به عنوان یک وزارتخانه قبول کرده است.

وی اضافه کرد: از طرفی نیز ماهیت دو بخش صنعت و بازرگانی با یکدیگر همخوانی ندارد و ایجاب می‌کند که از یکدیگر جدا شوند تا بدین ترتیب کارها روان و تخصصی‌تر انجام شود.

سبحانی‌فر تصریح کرد: در شرایط فعلی و حضور در شرایط پسا تحریم ما نیازمند،عملکرد قوی‌تری در بخش تجارت به ویژه صاردات هستیم که با تخصصی شدن وزارتخانه یاد شده صورت می‌پذیرد.

وی در پایان گفت: تخصص  و نگاه آقای نعمت زاده صنعتی است، اما در حال حاضر بر اساس قانون، مسئولیت تجارت کشور نیز به صورت غیر تخصصی برعهده ایشان گذاشته شده است.

انتهای پیام//

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا