آغاز نشست‌های گازی به ریاست ایران؛

7 هیات گازی جهان وارد تهران شدند

7 هیات گازی جهان وارد تهران شدند

نمایندگان و هیات عالی رتبه ۷ کشور عضو و ناظر مجمع کشورهای صادرکننده گاز برای حضور در هفدهمین نشست وزارتی این مجمع جهانی گاز از روز گذشته تاکنون وارد تهران شده‌اند.

چهارمین نشست هیات عالی رتبه مجمع کشورهای صادرکننده گاز از صبح امروز به میزبانی هتل همای تهران برگزار شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، بر این اساس هدف از برگزاری این نشست هماهنگی بیشتر به منظور برگزاری سومین اجلاس سران، هفدهمین نشست عادی وزارتی، نشست فوق العاده وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز از ٢٩ آبانماه تا دوم آذرماه ١٣٩٤ در تهران خواهد بود.

علاوه بر این، پیش بینی می شود پیش از آغاز به کار نشست وزراتی، و چهارمین نشست گروه عالیرتبه و بیست و چهارمین نشست کمیته اجرایی مجمع کشورهای صادرکننده گاز در تهران برگزار شود.

بیژن زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران ریاست نشست وزارتی فوق العاده مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) را به عهده خواهد داشت.

علاوه بر این، ریاست هفدمین نشست عادی مجمع کشورهای صادرکننده گاز نیز برعهده امانوئل ایبه کاچیکوو است که به تازگی به عنوان وزیر نفت نیجریه برگزیده شده است.

از این رو تاکنون امانوئل ایبه کاچیکوو وزیر نفت نیجریه و رئیس هفدهمین نشست وزارتی GECF، صالح الخبری وزیر انرژی و معادن الجزایر، نیکول اولیویر وزیر انرژی ترینیداد و توباگو، هیئت عالی رتبه پرو، ونزوئلا، لیبی، ارلان ادریسوف وزیر امور خارجه قزاقستان و چندین هیات اجرای مجمع کشورهای صادرکننده گاز وارد تهران شده اند.

از سوی دیگر پیش بینی می شود هفته پیش روی، الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان برای حضور در سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز(GECF) به تهران سفر کند و با حضور او تعداد سران حاضر در اجلاس سران گازی تهران به ١٠ تن خواهد رسید.

در همین حال، زنگنه وزیر نفت هفته جاری در نشستی خبری گفته بود: اکنون سفر و حضور روسای جمهور روسیه، عراق، بولیوی، گینه استوایی، نیجریه، ونزوئلا، نخست وزیرالجزایر و رئیس جمهور ترکمنستان به عنوان عضو میهمان در این نشست نهایی شده است.

به گزارش مهر به نقل از وزارت نفت، کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گاز، ٤٢ درصد از تولید گاز جهان، ٦٧ درصد از ذخایر گازی جهان، ٣٨ درصد از انتقال گاز با خط لوله و ٨٥ درصد از تجارت گازطبیعی مایع شده (ال ان جی) را در اختیار دارند.

کشورهای الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا، امارات، ١٢ عضو اصلی این مجمع جهانی به شمار می روند. هلند، نروژ، عراق، عمان و پرو به عنوان اعضای ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز مطرح هستند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا