براساس گزارش منابع امنیتی،

تمامی عوامل حادثه تروریستی معدن «سوگان» چین کشته شدند

تمامی عوامل حادثه تروریستی معدن «سوگان» چین کشته شدند

گروه معادن - منابع امنیتی و پلیس چین امروز اعلام کردند که تمامی 28 نفری که در حادثه تروریستی معدن «سوگان» در استان سین کیانگ دخالت داشتند، کشته شدند.

به گزارش ماین نیوز، انتشار این خبر در حالی صورت می گیرد که دو روز پیش برخی منابع خبری از کشته شدن 17 عامل تروریستی این حادثه خبر داده بودند.

ماجرای معدن «سوگان» مربوط به حمله گروهی تروریست است که نزدیک به دو ماه قبل در منطقه «آکسو» در شمال غرب کشور چین رخ داد که در جریان آن علاوه بر تعدادی از معدنچیان و افراد غیرنظامی، پنج مامور پلیس نیز کشته شدند.

منطقه خودمختار «سین کیانگ» در شمال غرب چین در سال های اخیر هدف حملات تروریستی فراوانی بوده که عمدتا دولت و پلیس این کشور آن را به گروه «ترکستان شرقی» نسبت داده اند.

شین هوا امروز به نقل از منابع پلیس چین خبر داده که تمامی عوامل این حادثه شناسایی و بر اثر درگیری با پلیس کشته می شوند و تنها فرد متواری خود را تسلیم پلیس کرده است.

نشریه «سین کیانگ» دیلی نیز در گزارشی اعلام کرد که مسببان حادثه معدن «سوگان» پس از 56 روز درگیری و تعقیب گریز در حالی که در کوههای منطقه متواری شده بودند به سزای اعمال خود رسیدند.

سایت خبری «تین شان» نیز امروز نوشت: اعضای این باند تروریستی که توسط یک گروه افراطی در خارج از کشور هدایت می شدند، کشته شدند.

این گزارش می افزاید: تنها یک نفر از حمله کنندگان به معدن «سوگان» خود را به پلیس تسلیم کرده است.

پیشتر تارنماهای «آسیا وان» و «چانل نیوز» در گزارشی های جداگانه وقوع این حادثه را منتشر و به نقل از برخی منابع تعداد کشته های این حمله تروریستی را 50 نفر اعلام کرده بودند.

دولت پکن می گوید، گروهی موسوم به «ترکستان شرقی» می کوشد «سین کیانگ» را از خاک چین جدا کند و همزمان نام این گروه در فهرست گروه های تروریستی سازمان ملل نیز گنجانده شده است.

وزارت امنیت عمومی چین چند روز قبل در تارنمای خود گزارشی در باره عملیات دو ماهه اخیر پلیس در سین کیانگ برای از بین بردن تروریست ها منتشر کرد و در برخی جزییات، به درگیری هایی اشاره نمود که البته پس از مدتی این گزارش از روی تارنما حذف شد.

چین همواره تروریسم را در هر شکل آن محکوم کرده و اخیرا هم خواستار ایجاد جبهه واحد بین المللی برای ریشه کن کردن آن شده است.

پس از عملیات تروریستی سال گذشته (اردیبهشت - خرداد) در سین کیانگ که در جریان آن 30 نفر در بازار «ارومچی» مرکز این منطقه کشته و 94 نفر زخمی شدند، مبارزات گسترده و درازمدت چین برای مقابله با تروریست ها شدت گرفته است.

طی سال های اخیر حملات خشونت بار و ناآرامی ها در مناطق «تبت» و «سین کیانگ» چین که محل سکونت اقلیت های مسلمان ایغور محسوب می شود، افزایش یافته است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا