بخش معدن فرصت مناسب برای سرمایه‌گذاران مشترک ایران و اروپا

بخش معدن فرصت مناسب برای سرمایه‌گذاران مشترک ایران و اروپا

گروه معادن - قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پروژه های معدنی در ایران، فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران و بانکداران اروپایی است تا در قالب سرمایه گذاری مشترک با طرف های ایرانی، این پروژه ها را تأمین مالی کنند.

به گزارش ماین نیوز، مجتبی خسروتاج در هجدهمین کنگره سالانه بانکداران اروپا با موضوع فرصت های سرمایه گذاری در ایران در فرانکفورت گفت: طرح های با سرمایه گذاری حدود 30 میلیارد دلار از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) پیگیری می شود واین فرصت مناسبی برای همکاری است.

وی افزود: درآمد بخش معادن ایران این قابلیت را خواهد داشت تا جایگزین درآمدهای ناشی از صادرات نفت خام در آینده باشد.

خسروتاج همچنین با تاکید بر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی افزود: صنایع دانش بنیان، افزایش بهره وری، توسعه سرمایه گذاری با هدف توسعه صادرات از ایران، توسعه کارآفرینی، افزایش ارزش افزوده در بخش صادرات غیر نفتی، جلوگیری از صادرات مواد خام و ... از جمله سیاست های همکاری ایران با طرف های خارجی است.

قائم مقام وزیر صنعت،معدن وتجارت در تبیین سیاست های اقتصاد مقاومتی افزود: کشورهای توسعه یافته، بسیاری از این سیاست ها را، با عناوین دیگری، از گذشته دنبال نموده اند و با آن آشنایی دارند. لذا کار با شرکت های ایرانی و برقراری ارتباطات با آنها مطابق با این سیاستها خواهد بود.

گفتنی است، این کنفرانس در تاریخ ١٨ و ١٩ نوامبر در فرانکفورت آلمان برگزار شد که بیشتر شرکت کنندگان آن از بانکداران، سرمایه گذاران و صاحبان شرکت های بزرگ،متوسط و کوچک بودند.

در این کنفرانس، مسئولین دیگری از جمهوری اسلامی نیز حضور دارند و سایر زمینه ها و فرصت های همکاری اقتصادی با ایران و فرصت های سرمایه گذاری را تشریح کردند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا