خودسوزی به خاطر قرارداد معدنی مغولستان با چین!

خودسوزی به خاطر قرارداد معدنی مغولستان با چین!

گروه معادن >زغال‌سنگ - تصاویر شوکه کننده منتشره حاکی از آن است که رئیس یک اتحادیه تجاری مغولستان در یک کنفرانس خبری در اعتراض به قرارداد فروش یک معدن زغال سنگ این کشور به چین دست به خودسوزی زده است!

به گزارش ماین نیوز، گفته می شود که رئیس اتحادیه ترتیب یک کنفرانس خبری را داده تا بتواند همه توجه ها را به سمت معدنکاران مغولی جلب کند که احتمالا در پی قرارداد دولت مغولستان با چین شغل خود را از دست خواهند داد و معدنچیان چینی جایگزین آنها خواهند شد.

گفته می شود قرارداد معدنی امضا شده بین مغولستان و چین مربوط به شرکت معدنکاری دولتی اردنز تاوان تولوی می شود که مجوز یک ذخیره بزرگ زغال سنگ در نزدیکی مرز با چین را در اختیار دارد.

وی پیش از سوزاندن غیرمنتظره خود به خبرنگاران گفت: دولت دیگر از شرکت ما حمایت نمی کند و خانواده های کارگران مجبور کرده تا از گرسنگی بمیرند. این است دلیل آنکه چرا من خودم را برای مردم مغولستان و کودکانمان می سوزانم.

در ادامه وی مایعی را روی خود ریخت و سپس خود را آتش زد که باعث شد روی زمین بیفتد و در ادامه سه مرد نیز تلاش کردند تا با ژاکت های خود آتش وی را خاموش کنند.

گزارش شده که وی دچار سوختگی 40 درصدی شده است.

دولت مغولستان قصد دارد سهام خود را در 10 شرکت دولتی این کشور از جمله بخشی از معدن تاوان تولوی را با هدف افزایش حمایت از سرمایه گذاران بفروشد.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا