عسگری‌آزاد:

در استفاده صحیح از فناوری‌ها مشکل داریم

در استفاده صحیح از فناوری‌ها مشکل داریم

مشاور عالی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: در استفاده صحیح از فناوری‌ها مشکل داریم.

به گزارش خبرنگار ایسنا در خراسان، محمود عسگری‌آزاد امروز( 28 آبان ماه) در هفتمین همایش مدیریت کیفیت، با اشاره به جایگاه دولت در تحقق کیفیت، عنوان کرد: برنامه‌ریزی همراه با هدف‌گذاری درست، تبیین استراتژی‌ها و اجرای خوب سازماندهی و تجهیز مناسب در کنار استفاده از فناوری نرم ‌و سخت می‌تواند به دولت‌ها کمک کند.

وی با بیان اینکه در سازمان‌های دولتی و غیر دولتی فضاهای رقابتی به وجود آمده است، عنوان کرد: تمام کسانی که در این سازمان‌ها مسوولیت دارند در مسیر رقابت قرار گرفته‌اند این سازمان‌ها تلاش می‌کنند جایگاه خود را تثبیت کرده کنند.

وی ادامه داد: هر سازمانی نتواند استقلال خود را حفظ کند دیگران جای آن را می‌گیرند برای موفقیت به عنوان عنصر اصلی سه موضوع موردنیاز است.

مشاور عالی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تصریح کرد: کیفیت، خدمت یا کالا و محصول اولین موضوعی هستند که برای سازمان‌ها مورد نیاز هستند.

عسگری با اشاره به دیگر موضوعات مورد نیاز برای موفقیت، گفت: قیمت کمتر همچنین مدیریت زمان می‌تواند موفقیت یک سازمان یا کشور را تضمین کند در حال حاضر کشورها یا سازمان‌ها به کارهایی که انجام داده‌اند، افتخار نمی‌کنند بلکه کسانی مورد تقدیر قرار می‌گیرند که کار بهتر،‌ ارزان‌تر و در کمترین زمان ارائه دهند.

وی با بیان اینکه به وسیله پول و امکانات تمام کارها انجام می‌شود، تصریح کرد: اما اینکه بتوانیم محصول با کیفیتی را در اختیار مردم قرار دهیم می‌تواند موفقیت‌مان را تضمین کند و این مساله موجب تمایز کالای تولیدی با کیفیت با دیگر کالاها شود.

مشاور عالی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اشاره به اینکه آبادی شهرها، ساخت دانشگاه‌ها، جاده و .. دیگر موجب افتخار سازمان‌های مربوطه نیست، اظهار کرد: اینکه خدمات با چه کیفیت، قیمت و سرعتی در اختیار مصرف‌کننده قرار گیرد می‌تواند یک سازمان را به پیروزی برساند.

عسگری با اشاره به جایگاه دولت در تحقق کیفیت، عنوان کرد: برنامه‌ریزی همراه با هدف‌گذاری درست، تبیین استراتژی‌ها و اجرای خوب سازماندهی و تجهیز مناسب در کنار استفاده از فناوری نرم‌ و سخت می‌تواند به دولت‌ها کمک کند.

وی همچنین با بیان اینکه عنصر سوم مهم‌ترین مساله برای دولت‌ها است، ادامه داد: کنترل، نظارت و ارزیابی می‌تواند کمک زیادی به ارتقای کیفیت داشته باشد، ارزیابی باید براساس نتایجی که حاصل شده است صورت بگیرد.

مشاور عالی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی افزود: زمانی که کیفیت در محصول مشاهده نشود این مساله را مشخص می‌کند که فرایندها به خوبی پیش نرفته است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا