ایران؛ موضوع بزرگترین همایش بانکی و مالی اروپا/ در هفته فاینانس اروپا چه گذشت؟

ایران؛ موضوع بزرگترین همایش بانکی و مالی اروپا/ در هفته فاینانس اروپا چه گذشت؟

اقتصاد > اقتصاد کلان - ارتباط اقتصادی ایران و اروپا برای نخستین بار در بزرگترین همایش بانکی و مالی اروپا مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی سنگینیان رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران با اشاره به اینکه ارتباط اقتصادی ایران و اروپا برای نخستین بار در همایش هفته فاینانس اروپا مورد بررسی قرارگرفت، گفت:« مسئولان اقتصادی بلندپایه جمهوری اسلامی ایران در هجدهمین هفته فاینایس اروپا که از 16 تا 20 نوامبر(25 تا 29 آبان ماه) در شهر فرانکفورت آلمان برگزاری شد حضور یافتند و به تشریح شرایط رویکردهای اقتصادی کشورمان پس برجام پرداختند».

به گفته وی« در این همایش دکتر ولی اله سیف رییس کل بانک مرکزی ایران به ارائه گزارشی از وضعیت اقتصادی ایران و سیاست های دولت یازدهم در برخورد با سرمایه گذاران اروپایی پرداخت همچنین فرصت های سرمایه گذاری در ایران نیز تشریح شد».

سیف در این همایش گفت:« تمرکز بانک مرکزی ایران روی بازگشت نظام بانکی کشور به بازارهای مالی جهانی است و در این زمینه، به همکاری میان بانکهای ایرانی و اروپایی، توجهی ویژه‌ خواهد شد».

وی افزود: «باور داریم که تنها روابط کوتاه مدت میان ایران و شرکای بین‌المللی سودمند نخواهد بود و داشتن یک چشم انداز بلندمدت برای سرمایه گذاری در بخش بانکی ایران ضروری است».

سیف تصریح کرد: «توافق هسته‌ای میان ایران و ١+٥، میان شرکتهای بین‌المللی که خواهان سرمایه گذاری در ایران هستند، فضایی مثبت ایجاد کرده است».

رئیس کل بانک مرکزی عنوان کرد: «سرمایه گذاران خارجی فعلا می‌توانند ١٠٠ درصد از سهام بانکها را در مناطق آزاد و ٤٠ درصد از سهام بانکها را در دیگر مناطق ایران در تملک داشته باشند و ایران قصد دارد همکاری برای تاسیس بانکهای مشترک و فرامرزی را افزایش دهد».

وی همچنین از روابط بانکی میان ایران و ٢٧ بانک آلمانی خبر داد و با اشاره به طرحهای مالی در کشورمان، گفت: «بانک مرکزی ایران اصلاحاتی را برای ثبات مالی، کارآمدی سیاستهای پولی و تخصیص موثر منابع در بخش بانکی آغاز کرده است».

به گفته سنگینیان« گزارش های ارائه شده از سوی نمایندگان ایران در این همایش با استقبال حاضران روبرو شده است چرا که شرایط اقتصادی ایران پس از برداشته شدن تحریم ها فرصت های مناسبی را برای صنایع مختلف ایران در مواجهه با سرمایه گذاران خارجی بخصوص اروپایی فرآهم کرده و تامین سرمایه امین در حال مذاکره با شرکت های مختلف اروپایی برای راهنمایی و شناساندن فرصت های مناسب به  آنها برای سرمایه گذاری در ایران است».

22339

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا