وزیر تعاون:بلوغ فکری جامعه در سایه ترویج فرهنگ مطالعه به کمال می رسد

وزیر تعاون:بلوغ فکری جامعه در سایه ترویج فرهنگ مطالعه به کمال می رسد

یاسوج - وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی بابیان این که فرهنگ کتابخوانی باید در متن جامعه نهادینه شود گفت: بلوغ فکری جامعه در سایه ترویج فرهنگ مطالعه به کمال می رسد.

علی ربیعی پنجشنبه شب در بازدید از فروشگاه کتاب نهاد کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش کتاب و کتابخوانی در پرورش کودکان و نوجوانان موفق افزود: رشد فکری دانش آموزان و دانشجویانی که کتاب می خوانند متفاوت از کسانی است که در فضای مجازی مطالعه می کنند.
وی لزوم حمایت از نویسندگان در تولید محتوای کتاب را یادآور شد و تصریح کرد: باید ضمن حمایت از نویسندگان، فضای آزاد و امنیت این قشر فرهیخته را فراهم کرد.
ربیعی از فعالان فرهنگی به ویژه رسانه های ارتباط جمعی خواست تا برای تبدیل فرهنگ کتاب و کتابخوانی به عنوان بخشی از فعالیت روزمره خانواده ها تلاش کنند.
وی بیان کرد:جامعه هرگز به توسعه نمی رسد مگر درسایه ترویج فرهنگ مطالعه وازاین رو توسعه همه جانبه کشور مستلزم افزایش مطالعه مفید است.
***
بهمن بیگی چهره ماندگار
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در بازدید از بخش آثار نویسندگان کهگیلویه و بویراحمد محمدبهمن بیگی نویسنده نام آشنای عشایر را یکی از چهره های ماندگار عرصه فرهنگ دانست.
وی با بیان اینکه انسان با کتاب زنده می ماند و نام بهمن بیگی با کتاب وآثار ارزشمندش زنده ماند، افزود: این استاد با قلم توانای خود خدمات زیادی به اقتصاد و فرهنگ عشایر کرده است.
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی حمایت از نویسندگان بومی را در تقوب فرهنگ ،آداب وسنن هر منطقه موثر دانستت.
مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت: این استان از لحاظ شاخص برخورداری از کتاب وکتابخانه پایین است وازاین رو توسعه کتابخانه های آن نیازمند حمایت دولت وخیرین است.
زینب قربانی حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر کاری به نمایشگاه کتاب را بیانگر اهمیت توجه دولتمردان به اهمیت خرید و مطالعه کتاب و حرکتی فرهنگی برای ترویج فرهنگ مطالعه است .
مدیرکل نهاد کتابخانه های کهگیلویه وبویراحمد با اهدای یک جلد کتاب شاهنامه فردوسی از وزیرتعاون ،کار و رفاه اجتماعی تقدیر کرد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا