دبیر ستاد اقتصادی پساتحریم:

هنوز شرایط برای سرمایه‌گذاری خارجی مهیا نیست

هنوز شرایط برای سرمایه‌گذاری خارجی مهیا نیست

دبیر ستاد اقتصادی پسا تحریم بخش خصوصی به تشریح مهمترین اولویت‌های این ستاد پرداخت و گفت: سرمایه‌گذاری خارجی از اولویت‌های اصلی اقتصاد کشور است اما اکنون زمان برای تحقق سرمایه‌گذاری خارجی زود است.

ابراهیم بهادرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در ستاد اقتصادی پساتحریم چند کمیسیون مختلف تشکیل شده و در بخش‌های مختلف برای اقتصاد پساتحریم اقداماتی در حال انجام است.

وی افزود: اصلی‌ترین هدفی که ستاد اقتصاد پسا تحریم به آن توجه دارد شناسایی هیات‌های تجاری و رفع موانع برای رفت و آمد این هیات‌هاست. در این زمینه کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی بسیار فعال بوده است و از سازمان سرمایه‌گذاری خارجی دعوت شد و در جلسات ستاد شرکت کردند و اعضای ستاد پسا تحریم هم مشکلاتی را که برای سرمایه‌گذاری وجود دارد را مطرح کردند.

دبیر سابق اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: ستاد پساتحریم به دنبال این است سوالاتی که در ذهن مذاکره‌کنندگان خارجی است را دسته‌بندی کنیم و به این سوالات جواب بدهیم. همچنین دیگر کمیسیون‌های اتاق در حال بررسی و مطالعه هستند تا از مواهب دوران پسا تحریم بهره لازم را ببریم و برخی از مقرراتی که ایراداتی دارد تلطیف شود. از سوی دیگر ستاد اقتصادی پسا تحریم، هیات‌های تجاری خارجی را برای روابط تجاری و سرمایه‌گذاری اولویت بندی خواهد کرد.

بهادرانی در پاسخ به اینکه چقدر شرایط برای سرمایه‌گذاری خارجی پس از سفر هیات‌های تجاری مختلف در کشور فراهم شده است؟ گفت: ‌تحقق سرمایه‌گذاری خارجی فعلا زود است، چرا که هنوز تحریم‌ها برداشته نشده است. خط مشی در کشور تعیین شده که بر اساس آن باید سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در اولویت قرار گیرد که البته این سیاست به معنی رد کردن سایر سرمایه‌گذاری‌ها نیست.

وی اضافه کرد: طبق این اولویت موضوع انتقال تکنولوژی و دانش مدیریت از اهمیت بیشتری برخوردار است. ستاد اقتصادی پسا تحریم نیز تلاش دارد که سرمایه‌گذاری خارجی در این جهت سوق داده شود، چراکه امتیاز و اهمیت بالاتری برای آن قائل است و از کسانی که در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند محافظت بیشتری خواهیم کرد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا