ذخایر آبی تهران 1.5 متر کمترشد

ذخایر آبی تهران 1.5 متر کمترشد

یک مقام مسئول در وزارت نیرو با تاکید بر محدودیت شدید منابع آبی در تهران گفت: میزان ذخایر آب سفره‌ها یکساله ۱.۵ متر کمتر شد.

 علیرضا نوذری پور اظهارداشت: سالانه یک میلیارد و ٣٥٠ میلیون مترمکعب آب در استان تهران تولید می شود که آبفا در نظر دارد با جذب سرمایه های خارجی حدود ٨٠٠ میلیون مترمکعب آن را به صورت پساب تصفیه شده به فروش رساند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، قائم مقام آبفای استان تهران با تاکید بر وجود محدودیت شدید منابع آبی در استان تهران گفت: سالانه بیش از ۱.۳ میلیارد مترمکعب آب در استان تهران تولید می شود، وی موضوع مهم فرونشست در دشت ها را به دلیل بهره برداری بی رویه از منابع آب های زیرزمینی یادآور شد و افزود: سطح آب سفره های زیرزمینی در استان تهران در مقایسه با سال گذشته ۱.۵ متر تنزل یافته و فرونشست زمین در دو دشت ورامین و شهریار بین ١٥ تا ٣٦ سانتیمتر به ثبت رسید.

نوذری پور میانگین سالانه بارش در ایران را ٢٥٠ میلیمتر ذکر کرد که این رقم برای استان تهران حدود ٢٣٥ میلیمتر است. ١٣ پروژه ساخت تصفیه خانه فاضلاب در استان تهران به ارزش ١٠ هزار میلیارد ریال (٢٦٠ میلیون یورو) آماده جذب سرمایه های خارجی است.

به گفته وی، مطابق قانون بودجه سال ٩٤، شرکت های آب و فاضلاب می توانند از طریق فروش پساب تصفیه خانه های فاضلاب، تاسیسات فاضلاب خود را توسعه دهند. براساس سیاست جذب سرمایه گذاری خارجی، موضوع انتقال فناوری های نو در صنعت آب و فاضلاب را نیز در دستور کار داریم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا