معاون وزیر عنوان کرد

پایان کار مسکن مهر در نیمه نخست سال آینده

پایان کار مسکن مهر در نیمه نخست سال آینده

معاون وزیر راه‌وشهرسازی گفت: قرار بود پروژه‌ مسکن مهر در شهرهای جدید تا پایان امسال تکمیل شود ولی با توجه به اینکه در این رابطه یک سری اقدامات زیربنایی و اعتبارات مورد نیاز است، این پروژه تا پایان شش ماه نخست سال آینده تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا در استان مرکزی، محسن نریمان در گردهمایی مدیران عامل شهرهای جدید کشور با بیان اینکه مدیران شهرهای جدید در واقع شهرسازان در تشکیلات دولتی هستند، گفت: بهره‌گیری از تجربیات گذشته و تجربیات نوین بین‌المللی را باید در چشم‌انداز 20 ساله شهرهای جدید لحاظ کنیم.

وی بر لزوم ایجاد شهرهای جدید در کشور تاکید کرد و افزود: باید در سواحل خلیج فارس، مرکز و شمال کشور شهرهای جدید دیگری احداث کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور ضمن اشاره به شروع احداث نوشهرها به صورت دولت‌محور بیان کرد: باید نقش مردم و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را در احداث این شهرها پررنگ‌تر کنیم.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی ادامه داد: در شهرهای جدید ملاک عمل بخش خصوصی است و این امر می‌تواند تاثیر مطلوبی در تسریع روند امور در این شهرها داشته باشد.

نریمان با بیان اینکه ارزش زمین به سرمایه‌گذاری‌هایی است، که صورت می‌گیرد، به طرح زمین‌های 99 ساله مسکن مهر اشاره کرد و افزود: این طرح سبب بالا رفتن قیمت زمین‌ها به میزان بیش از ارزش واقعی شد.

وی ضمن اشاره به 400 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید کشور بیان کرد: مسکن یک المان در شهر است و راه‌وشهرسازی تنها می‌تواند در خصوص مکان‌یابی و ارائه طرح کمک کند. باید در رابطه با ایجاد امکانات در منازل از توان بخش خصوصی استفاده شود.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی ارائه پاسخی در شان نظام در رابطه با مسکن مهر را از اهداف وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد و ادامه داد: علیرغم مشکلات و کمبودهایی که طرح مسکن مهر داشت، دولت تدبیر و امید همه تلاش خود را به کار می‌گیرد که خانه‌هایی با کیفیت را به مردم تحویل دهد.

نریمان در خصوص مسکن مهر شهر جدید امیرکبیر و مهاجران در استان مرکزی بیان کرد: تلاش ما بر این است که در این دو شهر خانه‌ها با خدمات زیربنایی تحویل داده شود که البته در این رابطه وزارت نفت نیز باید همکاری لازم را داشته باشد.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه مسکن مهر اعتبار دولتی ندارد و دولت بر اساس قوانین نمی‌تواند در رابطه با ایجاد امکانات در فضای داخلی مسکن دخالت کند، بیان کرد: ما تنها در بخش زیربنایی و روبنایی می‌توانیم کمک کنیم و باید از ظرفیت بخش خصوصی در تکمیل خانه‌ها کمک گرفته شود.

نریمان ضمن اشاره به تکمیل 20 پروژه آموزشی در شهر پرند در سال جاری گفت: در خصوص ایجاد امکانات در شهرهای جدید از جمله واگذاری زمین جهت ساخت مدرسه آمادگی لازم را داریم.

وی ادامه داد: هزار میلیارد تومان جهت واگذاری زمین در شهر جدید پردیس در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا