معاون وزیر کار تاکید کرد:

اکوسیستم کارآفرینی نیازمند پشتیبانی فرهنگی

اکوسیستم کارآفرینی نیازمند پشتیبانی فرهنگی

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اکوسیستم کارآفرینی نیازمند پشتیبانی فرهنگی است، گفت: فرهنگ ما باید از موضوع کارآفرینی حمایت کند و کارآفرینی به معنای دوباره برخاستن است و باید این فرهنگ باشد که وقتی کسانی شکست می‌خورند، از آ‌ن‌ها حمایت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در خوزستان، "حسن طائی" در نشستی با شرکت‌های مشاوره کارآفرینی و کاریابی‌های غیردولتی استان به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی در اهواز، اظهار کرد: یکی از اهداف دولت تدبیر و امید رشد فراگیر بوده است؛ یعنی رشدی که فقط در تولید ناخالص داخلی محصور نمی‌ماند، بلکه به عوامل دیگری نیز در این عرصه توجه می‌شود.

وی افزود: باید به ایجاد اشتغال مولد، توزیع مناسب درآمد در کنار رشد، تخریب کمتر محیط زیست و توجه و شنیدن صدای اقلیت‌های فرهنگی، نژادی و قومی توجه شود و این آیتم‌ها دچار یک‌سری کاستی‌ها هستند و برای رفع این کاستی‌ها نیز نیازمند روش‌های جدیدی هستیم.

طائی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم به رشد فراگیر دسترسی پیدا کنیم، راهی جز توجه به ابعاد گوناگون کارآفرینی وجود ندارد و با این کار، ظرفیت جذب اقتصاد نیز بالا می‌رود و از آن‌چه به اقتصاد می‌دهیم بهره‌مندی بیشتری به دست می‌آوریم و این موضوع ما را به سوی رشد فراگیر سوق می‌دهد؛ همچنین باید دقت کنیم که کارآفرین در چه فضایی رشد می‌کند.

وی بیان کرد: مهمترین مساله کارآفرینی، درک فرصت است و فرصت نیز باید در فرآیند نهاده، محصول و ارائه خدمات شناسایی شود. موضوع بعدی نیز مهارت‌هایی است که سازمان‌های ما می‌توانند داشته باشند و هر چقدر سازمان‌های ما مهارت بالا و جدی‌تری در عرصه ارائه خدمات داشته باشند، شاهد کارآفرینی بیشتری هستیم و موضوع سوم هم فرهنگ ریسک‌پذیری است و موضوع دیگری که به آن نیاز داریم ایجاد شبکه‌ها است.

طائی خاطرنشان کرد: وقتی در خصوص نوآوری صحبت می‌کنیم باید در تمام عرصه‌ها توجه به فن‌آوری نیز مدنظر باشد. سرمایه انسانی برای گسترش کارآفرینی نیز مهم است و همچنین موضوع رقابت‌پذیری هم باید در نظر گرفته شود و وقتی بازار رقابتی وجود داشته باشد، کارآمدی نیز رشد می‌کند.

وی بیان‌ کرد: اگر نوآوری در محصول و فرآیند دست به دست هم دهند، شاهد تحول می‌شویم و حتما به رشد بالا نیز دست پیدا می‌کنیم اما بدون تعامل با اقتصاد جهانی نمی‌توان به فرصت‌ها و دیگر عوامل تحقق بخشید و یکی از عواملی که می‌تواند ما را به ارتقای جایگاه‌مان سوق دهد، بین‌المللی‌سازی است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا