مدیرعامل جدید سنگ آهن بافق معرفی شد

مدیرعامل جدید سنگ آهن بافق معرفی شد

دنیای معدن -مدیر عامل جدید شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق روز چهارشنبه در مراسمی با حضور جمعی از مسوولان کشوری، استانی و محلی معرفی شد.

به گزارش دنیای معدن نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با قدردانی از تلاشهای مدیرعامل قبلی گفت: مسیر رشد و توسعه بافق در حال تغییر است و در آینده نزدیک به قطب صنعتی و معدنی کشور تبدیل می شود.
محمدرضا صباغیان بافقی افزود: نمود رشد، توسعه و پیشرفت همه جانبه در عرصه تبدیل شدن به منطقه صنعتی، احداث کارخانه های جوار معدنی از جمله گندله سازی است که رشد خوبی دارد.
وی، گندله سازی و کارخانه آگلومراسیون را از مهمترین طرح های جوار معدنی دانست و بیان کرد: این واحدها از سوی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق در دست ساخت است.
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد یادآور شد: مراحل اجرایی برخی از این طرح ها مانند آلگومراسیون به اتمام رسیده و بقیه نیز با آهنگی پر شتاب در دست اقدام است.
نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: این طرح های جوار معدنی و همچنین طرح گندله سازی بخش خصوصی، خوراک 2 کارخانه فولاد سازی بافق را تامین می کند.
این نماینده مجلس تصریح کرد: طرحهای جوار معدنی در بافق با هدف جلوگیری از خام فروشی سنگ آهن و ارزش افزوده آن اجرایی شده و سنگ آهن در همین شهرستان به انواع مختلف آهن و فولاد در کارخانه های ذکر شده، تبدیل می شود.
همچنین امام جمعه و فرماندار بافق نیز در خصوص معرفی بیشتر ظرفیت های این شهرستان از جمله قرار گرفتن در مسیر پنج راه ریلی کشور، تولید خرما و پسته و جاذبه های گردشگری و مناطق بوم گردی سخنرانی کردند.
در پایان ضمن قدردانی از زحمات چهار ساله مدیرعامل قبلی، علی اکبر رحیمی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت سنگ آن مرکزی ایران- بافق معرفی شد.
محمد جواد عسکری مدیرعامل پیشین در صندوق بازنشستگان فولاد کشور بسمت مدیر عامل این شرکت منصوب شده است.
71.5 درصد شرکت سنگ آهن مرکزی بافق متعلق به صندوق یاد شده و 18.5 درصد همچنان در مالکیت دولت باقی مانده است.
بیش از پنج هزار و 600 نفر در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق به کار اشتغال دارند که با احتساب افراد خانواده و کارکنان بازنشسته بیش از 75 درصد جمعیت شهرستان بافق به نوعی وابسته به این شرکت هستند.
شهرستان بافق را گنجینه معادن ایران می دانند و سنگ آهن، سرب، روی، فسفات آسفوردی، اورانیوم و سنگ های تزئینی از جمله مهمترین معدن های این شهرستان به شمار می آید.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا