شاخص بازار سهام امروز بیش از 2هزار واحد رشد کرد:

چرخش نگاه سهامداران به گزارش های 6ماهه

چرخش نگاه سهامداران به گزارش های 6ماهه

روند معاملات دیروز و امروز بازار سهام حاوی نگاه عمیق تر معامله گران به عملکرد شرکت هاست. ترافیک انتشار گزارش های 6 ماهه شرکت ها نسبت به قبل سنگین تر شده ، از این رو به نظر می رسد درصد تعدیل مثبت قابل توجه در بسیاری از نمادها نگرش جدیدی در تصمیمات سهامداران به وجود آورده است.

بورس تهران امروز در تداوم مسیر روز گذشته حرکت کرد. به این ترتیب با جهش امروز، شاخص کل در یک قدمی کانال 183 واحدی قرار گرفت تا تالار شیشه ای ایام سبزپوشی را با بنیان های قوی تری نسبت به قبل آغاز کند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، روند معاملات دیروز و امروز بازار سهام حاوی نگاه عمیق تر معامله گران به عملکرد شرکت هاست. ترافیک انتشار گزارش های 6 ماهه شرکت ها نسبت به قبل سنگین تر شده، از این رو به نظر می رسد درصد تعدیل مثبت قابل توجه در بسیاری از نمادها نگرش جدیدی در تصمیمات سهامداران به وجود آورده است.

بورس تهران امروز در مرحله پیش گشایش شاهد افزایش تقاضا در گروه های فلزی، بانکی و شیمیایی بود. به همین دلیل شاخص کل بورس تنها در نیم ساعت ابتدایی بیش از 2 هزار واحد رشد کرد تا بار دیگر استارت تقاضاهای سنگین در نمادهای بزرگ بورسی زده شود.

شاخص کل امروز در حالی با جهش 2هزار و 232 به کار خود پایان داد،  که در نیمه اول معاملات، شاخص با جهش چهار هزار واحدی همراه بود. به این ترتیب دماسنج این بازار امروز در سطح 182 هزار و 834 واحدی قرار گرفت. رشد صنایع کوچکتر بورسی باعث شد شاخص هم وزن امروز همگام تر از قبل با شاخص کل حرکت کند. این مولفه نیز امروز به سطح 29هزار واحد رسید تا تشدید تقاضا در میان گروه های مختلف بورسی یه سطح تقریبا یکسانی برسد.

آیفکس نیز امروز در مسیر صعودی رشد 32 واحدی داشت تا به سطح 2هزار و 27 واحد برسد. در این بازار نیز نمادهای شیمیایی و فلزی در صدر تقاضای سهامداران قرار داشتند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به مرز یک هزار و 200 میلیارد تومان رسید. همچنین حجم معاملات بورس تهران نیز سه میلیارد و 820 میلیون سهم ثبت شد تا این دو مولفه نسبت به روز قبل به ترتیب رشد 25 و32 درصدی داشته باشند.

امروز در تالار شیشه ای، "تاپیکو" بزرگترین اهرم رشد شاخص بود. پتروشیمی تامین که تا بازده رشد روزانه نیز پیش رفت در دقایقی شاهد تشکیل صف خرید سهامداران شد. بررسی تغییر مالکیت در این نماد نشان میدهد، عمده تقاضاها از سوی بازیگران خرد بوده است به نحوی که بیش از 82 درصد از سهم خرید از سوی بازیگران خرد بوده است.

دومین شرکت اثر گذار بر روند امروز بازار سهام، پتروشیمی پارس بود. این شرکت که روز گذشته با حجم بالایی در سمت خرید فعال بود، امروز تحت تاثیر افزایش عرضه مقداری از این تقاضا را تخلیه کرد. به این ترتیب "پارس" امروز با رشد 2.9 درصدی به قیمت 3هزار و 992 تومان رسید.

امروز نیز حقیقی ها تغییر مالکیت بازار را در اختیار داشتند. ارزش تغییر مالکیت روز سه شنبه بورس تهران به 57 میلیارد و به نفع حقیقی ها پایان یافت. کاهش ارزش تغییر مالکیت نسبت به هفته های قبل کاملا مشهود است. کارشناسان در این زمینه بیان می کنند دو دلیل اصلی برای کاهش رقم تغییر مالکیت وجود دارد که مورد اول تعدد توقف و بازگشایی نمادها به دلیل نوسان بیش از حد مجاز است و دومین موضوع مربوط به انتظار سهامداران برای انتشار گزارش های 6 ماهه برخی شرکت هاست.

امروز حقیقی ها عمده خرید خود را در گروه محصولات شیمیایی داشتند و بعد از آن خودرویی ها مورد توجه این گروه قرار گرفتند. در آن سو حقوقی ها عمدتا در گروه کانه های فلزی خرید داشتند و بعد از آن حمایت قابل توجهی از نمادهای فرآورده های نفتی به عمل آوردند.

از میان 38 صنعت فعال در بازار سهام امروز تنها 8 صنعت روند نزولی داشتند. به این ترتیب صنعت محصولات چوبی با تک نماد "چفیبر" در صدر رشد قیمتی روزانه قرار گرفت و بعد از آن استخراج کانه های فلزی دومین صنعت این جدول شد. در انتهای این جدول نیز گروه های کاشی و سرامیک و غذایی قرار گرفتند تا کوچکترهای بورسی امروز کمتر مورد توجه سهامداران باشند.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا