صادرات ۶ میلیارد دلاری محصولات پتروشیمی

صادرات ۶ میلیارد دلاری محصولات پتروشیمی

ظرفیت اسمی ۵۶ مجتمع پتروشیمی تا پایان امسال به حدود ۷۲ میلیون تن می‌رسد که از این میزان، حدود ۶۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در برنامه تولید واقعی قرار دارد.


تولید مجتمع‌های پتروشیمی تا پایان شهریور ماه امسال به ۲۷,۵ میلیون تن و ارزش صادرات به بیش از ۶ میلیارد و ۳۹۱ میلیون دلار رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، ظرفیت اسمی ۵۶ مجتمع پتروشیمی تا پایان امسال به حدود ۷۲ میلیون تن می‌رسد که از این میزان، حدود ۶۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در برنامه تولید واقعی قرار دارد.

عملکرد ۲۰ مجتمع پتروشیمی مستقر در منطقه ماهشهر تا پایان شهریور ماه امسال ۹ میلیون و ۷۵۶ هزار تن و تولید واقعی ۱۶ مجتمع پتروشیمی مستقر در منطقه عسلویه نیز بیش از ۱۲ میلیون و ۲۷۳ هزار تن بوده است.

در مدت یاد شده، تولید واقعی ۲۰ مجتمع پتروشیمی مستقر در مناطق داخلی کشور بیش از ۵ میلیون و ۴۷۰ هزار تن بوده که مطابق این آمارها، مجموع کل تولید صنعت پتروشیمی در شهریورماه امسال بیش از ۴,۸۴ میلیون تن اعلام شده است.

بالاترین عملکرد تولید در نیمه نخست امسال مربوط به مجتمع‌های پتروشیمی مهر، خوزستان، پردیس، خراسان، پلیمر کرمانشاه، خارک مهاباد، ارومیه، کرمانشاه، شیراز و فن‌آوران است.

همچنین تا پایان شهریورماه، ۱۰ میلیون و ۹۹۵ هزار تن محصولات پتروشیمی به ارزش ۶ میلیارد و ۳۹۱ میلیون دلار صادر شده است. مجتمع‌های پتروشیمی در شهریور ماه امسال، یک میلیون و ۹۲۴ هزار تن محصول به ارزش بیش از یک میلیارد دلار صادر کردند.

در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه، بیش از ۵ میلیون و ۶۷۳ هزار تن محصول به ارزش ۳ میلیارد و ۲۲۲ میلیون دلار صادر شد، همچنین در منطقه ماهشهر نیز بیش از ۳ میلیون تن محصول به ارزش یک میلیارد و ۸۰۱ میلیون دلار روانه بازارهای جهانی شد.

در دیگر مناطق پتروشیمی کشور نیز بیش از ۲ میلیون و ۲۶۵ هزار تن محصول به ارزش یک میلیارد و ۳۶۷ میلیون دلار صادر شد.

پتروشیمی نوری با صادرات یک میلیون و ۳۱۹ هزار تن از نظر وزنی و با بیش از ۸۲۶ میلیون دلار از نظر ارزشی، بالاترین میزان صادرات وزنی و مالی منطقه ویژه اقتصادی پارس را در نیمه نخست امسال به خود اختصاص داده است.

در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نیز مجتمع پتروشیمی بندرامام با صادرات بیش از ۹۸۲ هزار تن محصول معادل ۵۷۰ میلیون دلار بالاترین رقم صادرات را در این منطقه رقم زد.

در دیگر مناطق کشور، پتروشیمی خارک بیش از ۵۵۷ هزار تن محصول را به ارزش بیش از ۲۲۵ میلیون دلار روانه بازارهای خارجی کرد و رتبه نخست را در زمینه صادرات به خود اختصاص داد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا