بیژن زنگنه:

فضای عادلانه و شفاف بورس، گزینه ای برای حضور فعالین صنعت نفت

فضای عادلانه و شفاف بورس، گزینه ای برای حضور فعالین صنعت نفت

بیژن زنگنه درباره عرضه نفت خام در بورس گفت : برای اجرای آن، باید صدها نکته جزئی بررسی شود و به صدها پرسش، پاسخ داده شود تا شرکت کنندگان و متقاضیان این بازار بدانند که در فضایی عادلانه و شفاف می توانند در بورس حضور یافته و فعالیت کنند، اما مقدمات این کار باید فراهم شود.


وزیر نفت مقابله با تحریم‌های نفتی در شرایط کنونی را با اندیشه ورزی و استفاده از عقل ومنطق ممکن دانست.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، بیژن زنگنه در آیین افتتاح چهارمین کنگره راهبری نفت گفت: امریکا، رفتاری در پیش گرفته که موجب شده هم خود این کشور و هم بازار نفت در تناقض باشد،. آمریکایی ها ازیک طرف نمی خواهند قیمت نفت افزایش یابد اما ازطرف دیگر بزرگترین تولید کنندگان نفت همانند ایران، ونزوئلا و روسیه را با شدیدترین هجمه‌ها مواجه کرده اند.

وزیر نفت افزود: آمریکایی ها هر روز با اقدامات مختلف موجبات بی ثباتی بازار نفت را فراهم می کنند و در مقابل انتظار دارند تا قیمت نفت پائین بیاید. این در حالی است که ایران همیشه در راستای تعادل بازار و ایجاد امنیت در بازار نفت گام برداشته است و معتقد هستیم قیمت های عادلانه نفت می تواند به نفع عرضه کننده و متقاضیان باشد.
زنگنه با اشاره به فشارهایی که ترامپ به عربستان و مقامات سعودی در مورد افزایش تولید و کاهش قیمت وارد می کند افزود: این چه توهین بزرگی است که کسی بگوید اگر ما نباشیم شما دوهفته هم سرپا نیستید و افسوس می خورم از این میزان توهینی که به برخی از کشورهای منطقه می شود.

زنگنه با بیان اینکه ما درباره راهکارهایمان برای مقابله با تحریم ها حرفی نمی زنیم و عمل خواهیم کرد گفت: وظیفه من حرف زدن نیست ، من باید عمل کنم ، کارکنم و تلاش کنم ، تا زیان ناشی از تحریم ها به حداقل برسد واین کاریست که داریم انجام می دهیم.

وزیر نفت با تاکید براینکه جریان توسعه در صنعت نفت باعث ایجاد تحرک در اقتصاد می شود گفت : یکی از روش های زنده نگه داشتن جریان توسعه در این صنعت، اجرای طرح های نگهداشت و افزایش توان تولید در این صنعت است.

زنگنه با اعلام اینکه در بخش بالادستی و پائین دستی صنعت نفت، ظرفیت های توسعه ای زیادی وجود دارد، افزود: برای اینکه اقتصاد کشور را فعال کرده و شاهد توسعه و رونق و اشتغال زایی در آن باشیم باید صنعت نفت را توسعه دهیم.

وزیر نفت با اشاره به رکورد بی سابقه تولید بنزین در کشور طی سالهای گذشته گفت: توانسته ایم از تولید ۵۲ میلیون لیتر در روز در سال ۹۱ به تولید بیش از ۹۰ میلیون لیتر بنزین در شهریور امسال دست یابیم.

وی درباره عرضه نفت خام در بورس هم گفت : برای اجرای آن، باید صدها نکته جزئی بررسی شود و به صدها پرسش، پاسخ داده شود تا شرکت کنندگان و متقاضیان این بازار بدانند که در فضایی عادلانه و شفاف می توانند در بورس حضور یافته و فعالیت کنند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا