اوباما با رییس علی‌بابا تجارت مشترک دارند؟

اوباما با رییس علی‌بابا تجارت مشترک دارند؟

اقتصاد > جهان - صدای اقتصادنیوز گزارش داد: اوباما در حاشیه اجلاس اعضای سازمان همکاریهای اقتصادی آسیا - اقیانوسیه با جک ما، مدیر عامل غول خرده‌فروشی چینی علی‌بابا، یک میزگرد مشترک برگزار کرد.

باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا،‌ امروز در زمان استراحت اجلاس سران سازمان همکاریهای اقتصادی آسیا - اقیانوسیه یک کار غیر معمول کرد و سئوالاتی را به شکل میزگردی مشترک از میلیاردر چینی مدیر عامل شرکت خرده‌فروشی اینترنتی علی‌بابا، جک ما،‌ مطرح کرد و یک کارآفرین جوان فیلیپینی نیز جلسه میزگرد را که درباره مناسبات دولتی- تجاری بود، اداره کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اوباما خیلی راحت با بنیان‌گذار و مدیر عامل گروه هلدینگ علی‌بابا شوخی می‌کرد؛ شرکتی که به نظر می‌رسد تمرکز خود را بر بازارهای خارجی از جمله ایالات متحده قرار داده است.

طی بحثی که در حاشیه اجلاس سازمان همکاریهای آسیا - اقیانوسیه در مانیل برگزار شد، رییس جمهور آمریکا از ما پرسید که او فکر می‌کند دولت و کسب و کارهای تثبیت شده، چطور می‌توانند به کارآفرینان جوان کمک کنند. جک ما نیز پاسخی داد که موجی از خنده را بین مخاطبان که مدیران اجرایی شرکتهای مختلف بودند، به راه انداخت: «حکومت کردن خیلی راحت است؛ فقط مالیات را کم کنید یا بر دارید.» اوباما نیز به این پاسخ واکنش نشان داد: «شما خیلی مورد استقبال مدیران همکارتان قرار گرفتید.»

گفته‌های رییس علی‌بابا به این مسئله اشاره دارد که این شرکت بیش از بازار داخلی چین،‌ به بیرون از مرزها نظر دارد و بناست که رشد اقتصادی بالای خود را حتی با اشباع شدن بازارهای خارجی، حفظ کند. علی‌بابا گفته است که روسیه و برزیل از کشورهای مهمی هستند که برای فعالیت در خارج از کشور در آنها سرمایه‌گذاری می‌کند.

چین و آمریکا به تدریج تلاش می‌کنند که از نظر اقتصادی به یکدیگر نزدیک شوند و رییس جمهور چین اخیرا سفر مفصلی را به آمریکا انجام داده است. از سوی دیگر،‌ دو کشور تلاش می‌کنند بر مسایلی مثل تلاش برای جلوگیری از تغییرات آب و هوایی توافق کنند. میزگرد مشترک اوباما و جک ما نیز در همین راستا ارزیابی می‌شود.

22339

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا