5 رویداد تاثیرگذار بر بازارهای جهانی چه بود؟‌

5 رویداد تاثیرگذار بر بازارهای جهانی چه بود؟‌

اقتصاد > جهان - اقتصادنیوز نوشت: انتظار بازارهای برای صورت‌جلسه فدرال‌رزرو، هشدار شی‌جین پینگ در مورد رشد اقتصادی چین و رسیدن فاصله‌ اوراق خزانه‌آمریکا و گروه ‌7 به بیشترین مقدار خود از سال 2007؛ بخشی از موضوعاتی است که امروز، معامله‌گران در بازارهای جهانی در مورد آن صحبت می‌کردند.

بلومبرگ از تاثیرگذارترین خبرهای امروز (18 نوامبر 2015) روی بازارهای جهانی، خلاصه‌ای جمع‌آوری کرده که مهم‌ترین آنها به شرح زیر است:

صورت‌جلسه فدرال رزرو

جزئیات نشست قانون‌گذاری ماه اکتبر فدرال‌رزرو امروز منتشر خواهد شد. سرمایه‌گذاران در انتظار خواندن این صورت‌جلسه و ارزیابی آن در مورد احتمال افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر هستند. 88 درصد از اقتصاددانان حاضر در نظرسنجی بلومبرگ  بر این عقیده‌اند که فدرال رزرو در ماه‌ آینده نرخ بهره را افزایش خواهد داد. دلار که روز سه‌شنبه به بالاترین سطح هفت ماه اخیر خود رسیده بود امروز با افت 0.3 درصدی مواجه شد. بر این اساس هر یورو معادل 1.0675 دلار معامله شد.

اعلام خطر شی

شی جین‌پینگ رئیس جمهور چین در نشست مدیران ارشد شرکت‌های اقتصادی آسیا-پاسیفیک در مانیل هشدار داد که اقتصاد این کشور با فشار رو به پایین قابل‌توجهی مواجه است. در عین حال، در چین ترس در جامعه سرمایه‌گذاری در حال گسترش است در حالی که مقامات این کشور سرکوب صندوق‌های بودجه، معامله‌گران و حتی ناظران بازار را در کمپین ضدفساد نشانه گرفته‌اند.

اختلاف بدهی

اختلاف بدهی صندوق‌های تامینی با سخت‌گیری فدرال رزرو و تسهیلات بانک مرکزی اروپا در دسامبر در حال گسترش است. نرخ بازده اضافی اوراق خزانه دوساله نشان از اختلاف این اوراق با گروه7 در حد 76 واحد دارد که بیشترین مقدار آن از سال 2007 بوده است. در منطقه یورو، آلمان صبح امروز اوراق دوساله خود را با رکورد بازده منفی 0.38 درصد به فروش رساند.

عرضه اولیه سهام

شرکت حمل‌ونقل و تجارت کشاورزی مونسانتو اعلام کرد که در حال ارزیابی یک پیشنهاد دیگر برای تصاحب شرکت سینجنتا (بزرگترین شرکت تولید آفت‌کش دنیا) است. همچنین شرکت پرداخت موبایل اسکوار در نظر دارد تا قیمت عرضه اولیه عمومی سهام خود را اعلام کند. این درحالی است که شرکت به دنبال ارزش بازار 4.2 میلیارد دلاری است.

بازار کالا

به نظر هیچ پایانی برای روند نزولی کالا در حال حاضر وجود ندارد. فلزات صنعتی بار دیگر احساس فشار کردند. فلز روی به کمترین مقدار خود در 6 سال اخیر رسید. معدنکاران شرایط سختی را تجربه می‌کنند. گلنکور که بدترین عملکرد را در سال جاری روی شاخص اف‌تی‌اس‌ای داشته است در حال حاضر در حال جدال با برنامه کاهش بدهی خود است و شرکت بی‌اچ‌پی از طرف قیمت‌های پایین کالا و فاجعه اخیر در معدن برزیلی خود تحت فشار است.

22339

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا