مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تشریح کرد:

خطای نرم افزاری عامل اختلال در عملکرد سامانه معاملات

خطای نرم افزاری عامل اختلال در عملکرد سامانه معاملات

خطای نرم افزاری به صورت اتفاقی در سامانه بروز می کند و قابل پیش بینی نیست. به اجبار در زمان خطا فرآیند داد و ستد سامانه معاملات متوقف می شود و این توقف تا بازگشت پایداری نرم افزار ادامه دارد.


مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس  دلیل اختلال امروز سامانه معاملات را خطای نرم افزاری عنوان کرد و از تلاش برای رفع سریع این اشکال خبر داد.

مرتضی آنالویی، مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس، ضمن بیان مطلب فوق و با اشاره به اینکه عملکرد نرم افزاری سامانه معاملات دارای یک باگ یا خطای جزیی است، به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، گفت: امروز خطا در عملکرد یکی از نرم افزارهای سامانه معاملات، فرآیند داد و ستد فعالین بازار سرمایه را با مشکل مواجه کرد.

آنالویی با بیان اینکه سابقه اشکال یاد شده به زمان خرید و نصب نرم افزار باز می گردد و موضوع جدیدی نیست، ادامه داد: باگ به صورت اتفاقی در سامانه بروز می کند و قابل پیش بینی نیست. به اجبار در زمان خطا فرآیند داد و ستد سامانه معاملات متوقف می شود و این توقف تا بازگشت پایداری نرم افزار ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه باگ سامانه معاملات  یک اشکال جزیی در ساختار نرم افزار است ولی تنها سازنده سامانه می تواند آن را برطرف کند، گفت: هنگام به روز رسانی سامانه معاملات تلاش شد تا خطای نرم افزاری توسط شرکت سازنده برطرف شود اما متاسفانه امروز شاهد خطای عملکرد نرم افزاری بودیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس ادامه داد: امروز تماس های زیادی با کشور سازنده صورت گرفت و اطلاعات منتقل شد و آنها نیز تلاش کردند تا اشکال سامانه رفع شود.

آنالویی افزود: در کنار اقدامات انجام شده، شرکت مدیریت فناوری بورس نیز با استفاده از دانش متخصصان داخلی برای حذف خطا از برنامه  (دیباگ (Debug رویکرد جدیدی را در دستور کار خود قرار داده و امیدواریم فردا شاهد داد و ستد پایدار بورس اوراق بهادار باشیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا