تضعیف بورس کالا بازگشت به دوران توصیه نامه‌های رانتی است

تضعیف بورس کالا بازگشت به دوران توصیه نامه‌های رانتی است

تمام هدف دولت در حوزه اقتصاد ایجاد شفافیت است که خوشبختانه بورس کالا در دوران فعالیت خود توانسته است آن را تامین کند.


عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه بازگشت به دوران قیمت گذاری، عقب‌گرد اقتصادی است، گفت: تضعیف بورس کالا بازگشت به دوران توصیه نامه‌های رانتی است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از میزان، حسین سلیمی عنوان کرد: تمام هدف دولت در حوزه اقتصاد ایجاد شفافیت است که خوشبختانه بورس کالا در دوران فعالیت خود توانسته است آن را تامین کند.

وی افزود: با مکانیسم‌هایی که در بورس کالا وجود دارد و با تکیه بر شفافیتی که در آن هست به راحتی می‌توان هویت خریداران و فروشندگان محصولاتی که عرضه می‌شود را مشخص کرد تا دلالان وارد معاملات نشوند.

سلیمی با اشاره به این که در دوره فعالیت بورس کالا، رانت و فساد به میزان قابل توجهی کاهش یافته است گفت: اگر به دوره قیمت‌گذاری محصولات بازگردیم دوباره عده‌ای با در دست داشتن توصیه‌نامه‌ها و سفارش‌ها به دنبال رانت می‌افتند از این رو عرضه هیچ یک از محصولات پتروشیمی و فلزی خارج از بستر شفاف بورس کالا دوباره به التهاب بازار‌ها و تضعیف تولید کشور منجر می‌شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: در دوره‌ای که محصولات اساسی قیمت گذاری می‌شد برخی که به نهاد‌های ذی‌ربط نزدیک بودند با دریافت توصیه نامه به صورت استثنا سهمیه بیشتری دریافت می‌کردند، بنابراین در بازار کار یک واحد تولیدی از کمبود مواد اولیه رنج می‌برد درحالی که واحد دیگری برای یکسال مواد اولیه ذخیره کرده است.

سلیمی اظهارکرد: بنابراین، نتیجه بازگشت به دوران قیمت‌گذاری، عقب‌گرد بزرگ اقتصادی است که به مصلحت حاکمیت و ملت نیست.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا