خلیفه سلطان در گفت‌وگو با ماین نیوز مطرح کرد:

بررسی ورود معادن کوچک به فرآوری در همایش سوم

بررسی ورود معادن کوچک به فرآوری در همایش سوم

گروه صنایع معدنی >فولاد - دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران درباره مهم‌ترین موضوعاتی که باید در سومین همایش سنگ آهن ایران مطرح شود، گفت: موضوعات مهمی در حوزه سنگ آهن وجود دارد که باید در سومین همایش سنگ آهن مطرح شود. با توجه به قرارگیری سنگ آهن در وضعیت بحران و کاهش قیمت‌‌ها، بدون شک بحث فروش یکی از موضوعاتی است که باید در این همایش مطرح شود.

رسول خلیفه سلطان در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز اظهار کرد: از سوی دیگر فعالیت معادن کوچک نیز جزو مسائلی است که باید در سومین همایش سنگ آهن مطرح شود. در واقع در این همایش باید این موضوع مطرح شود که چگونه معادن کوچک به حوزه فرآوری ورود پیدا کرده و در این بخش فعالیت کنند.

وی با تاکید بر بررسی فعالیت معادن کوچک در بخش فرآوری تصریح کرد: باید کنسرسیومی تشکیل شده تا بتوانیم سنگ آهن را در کشور فرآوری کرده و در کنار آن بتوانیم با هم‌افزایی و استفاده از امکانات بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران شاهد توسعه باشیم.

تحقق تولید 55 میلیون تن فولاد در 1404 نیازمند افزایش تولید سنگ آهن و همچنین توسعه فرآوری آن است. به همین دلیل فعالان حوزه سنگ آهن باید با توجه به اهداف پیش‌بینی شده برای آینده و تامین نیاز صنعت فولاد برنامه‌ریزی کنند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به چشم‌انداز صنعت فولاد و تولید 55 میلیون تن فولاد در سال 1404 بیان کرد: بدون شک تحقق تولید 55 میلیون تن فولاد در سال 1404 نیازمند همکاری میان فعالان سنگ آهن و فولاد است. از سوی دیگر برگزاری چنین همایش‌‌هایی تاثیر بسیار بر تحقق این هدف دارد. در واقع هدایت سنگ آهن با فرمان فعلی منجر به توسعه بخش و تحقق اهداف خواهد شد.

خلیفه سلطان همچنین درباره همکاری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و حوزه سنگ آهن اظهار کرد: انجمن فولاد برای برگزاری همایش‌های این چنینی آماده بوده و به انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن نیز درباره همکاری برای برگزاری همایش اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش ماین نیوز، سومین همایش بین المللی انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران با رویکرد نقشه راه نسل سوم سنگ آهن ایران (چالش ها و امیدها) با حضور مقامات کشوری، فعالان حوزه سنگ آهن اعم از معدنکاران، سرمایه گذاران، شرکتهای پیمانکاری، شرکتهای حمل و نقل و لجستیک، انبارداران، بانکها، شرکتهای بیمه، شرکتهای کارگزاری بورس، تشکلهای صنفی مرتبط و غیره، 9 آذر ماه امسال در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.

محورهای سومین همایش بین المللی سنگ آهن ایران به شرح زیرند:

1) تحلیل شرایط کسب و کار سنگ آهن در چشم انداز 5 ساله
2) معرفی فرصت های سرمایه گذاری
3) جایگاه معدن و صنایع معدنی در قانون برنامه ششم توسعه
4) بهره وری در معادن با تکیه بر معدنکاری سبز و فناوری های نوین
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا