با حضور 372 شرکت؛

یازدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در محلات آغاز بکار کرد

یازدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در محلات آغاز بکار کرد

گروه معادن - یازدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در نیم‌ور محلات آغاز بکار کرد.

به گزارش ماین نیوز، محمد حلاجیان مدیر اجرایی این نمایشگاه در آیین افتتاح اظهار کرد: نمایشگاه یازدهم با حضور ٣٧٢ شرکت در فضایی به وسعت ٥٧ هزار مترمربع متشکل از ١٠ هزار مترمربع فضای بوشیده و ٦٥ هزار مترمربع فضای باز کار خود را آغاز می کند که ٢٠٠ شرکت معدنی و ١٧٢ شرکت در حوره صنعت سنگ هستند.

وی با اشاره به حضور ١٠ درصدی شرکت های خارجی از کشورهای ایتالیا، ترکیه، چین و هند در نمایشگاه بیان کرد: با توجه به رتبه نخست ایران در حوزه تنوع سنگ تزیینی و رتبه چهارم این کشور در زمینه ذخایر معدنی، در نمایشگاه یازدهم برای اولین بار شاهد اجماع شرکت های معدنی در حوزه سنگ تزیینی هستیم.

حلاجیان با اشاره به حضور ٢٠٠ معدن از ١٨ استان کشور در نمایشکاه بین المللی سنگ ایران از جمله استان های آذربایجان شرقی و غربی، یزد، فارس، خراسان، تهران، اصفهان، کردستان، قم و ... افزود: عرضه ١٣ هزار تن سنگ خام در قالب معرفی معادن صادراتی و معرفی بازارهای داخلی و خارجی یکی از مزیت ها و ویژگی های نمایشگاه یازدهم است، همچنین اولین جلسه رسمی میز سنگ کشور در روز سوم نمایشگاه برگزار خواهد شد.

حلاجیان رویکرد نمایشگاه یازدهم را با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه صادرات و نگاه ویژه به معدن و سنگ و حمایت از تولید داخلی، نمایش پتانسیل های سنگ معدنی در کشور برای حضور در بازارهای جهانی عنوان کرد و گفت: نمایشگاه بین المللی ایران ارتباط خوبی با نمایشگاه های جهانی از جمله نمایشگاه های چین و هند دارد که زمینه توسعه نمایشگاه را در پی داشته است و طی سه سال اخیر تلاش شده است که ارتباط مناسبی با تجار شکل بگیرد و حضور نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در نمایشگاه های جهانی باعث شناسایی تجار و دعوت به نمایشگاه سنگ ایران در محلات شده است.

وی با اشاره به قرار گرفتن نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در تقویم نمایشگاه های جهانی و مجلات خارجی صنعت سنگ خاصه مجلات ایتالیا، ترکیه، هند و چین اظهار کرد: اطلاع رسانی به تجار جهان باعث شده است که نمایشگاه سنگ ایران به برندی بین المللی تبدیل شود به طوری که پیش بینی می شود که امسال ٢ هزار بازدید کننده از کشورهای مختلف از این نمایشگاه بازدید کنند و علیرغم ناملایمات جهانی نسبت به ایران با توجه به پتانسیل های معدنی کشور شاهد حضور حجم بالایی از تجار در نمایشگاه هستیم.

مدیر اجرایی نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در محلات با اشاره به نقش نمایشگاه در توسعه صنعت سنگ کشور و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه صادرات تصریح کرد: تنها راه برون رفت از رکود صنعت سنگ حضور در نمایشگاه های بین المللی و توسعه صادرات است و باید نگاه ویژه ای به این صنعت برای حضور در نمایشگاه های جهانی داشت و ظرفیت های کشور را معرفی کرد.

حلاجیان اضافه کرد: مجموعه صنعت سنگ کشور در زمره صنایع کوچک است و باید گسترش این صنعت را رقم زد.

وی با اشاره به نگاه فرهنگی حاکم شده در برگزاری نمایشگاه طی سه سال اخیر عنوان کرد: در این راستا مسابقات بین المللی در حوزه عکس، کاریکاتور و خوشنویسی برگزار می شود به طوری که امسال ٢٠٠ اثر از ٢٥ کشور دنیا به نمایشگاه رسیده است که یک میلیون و ٢٠٠ هزار نفر از این آثار بازدید داشته اند و در آیین اختتامیه از برگزیدکان تجلیل می شود.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا