عقب نشینی چینی ها در سرمایه گذاری های معدنی ایران

عقب نشینی چینی ها در سرمایه گذاری های معدنی ایران

گروه معادن - رییس انجمن سنگ آهن گفت:متاسفانه شرکت های بزرگ چینی برای همکاری های تجاری در حوزه معدن ‌وصنایع معدنی عقب نشینی کرده اند و جای خود را به شرکت های کوچک و‌متوسط داده اند.

به گزارش ماین نیوز، مهراد اکبریان رییس انجمن سنگ آهن ایران گفت:جلسه مشتر‌ک بررسی مشکلات جاری تجارت مواد معدنی و فلزات صبح دیروز در اتاق ایران با حضور هیئت رییسه اتاق ایران و چین و نمایندگانی از ایمیدرو،انجمن تولید کنندگان سرب و ر‌وی، انجمن سنگ آهن ایران ،شرکت ملی مس و شرکت ملی فولاد ایران بر گزار شد.

وی تصریح کرد:در این جلسه به مشکلات تجاری بین ایران ‌وچین و افزایش احتمالی آن بعد از آغاز تحریم های آمریکا از ۱۳آبانماه پرداخته شد.و تصمیم گرفته شد تا دولت ایران در این خصوص مذاکراتی را با سفارت چین داشته باشد.

اکبریان افزود:مقرر شد تا اتاق ایران با راه اندازی دفتری در چین با هدف حفظ منافع تجار ایران راهکارهای اساسی اتخاذ کند.

وی تصریح کرد:انجمن سنگ آهن در این جلسه پیشنهاد داد از کشور عمان بعنوان هاب معدنی منطقه برای تسهیل و حمل کشتی های معدنی و فلزی به چین استفاده مطلوب صورت پذیرد.

رییس انجمن سنگ آهن خاطر نشان کرد:متاسفانه شرکت های بزرگ چینی برای همکاری های تجاری در حوزه معدن ‌وصنایع معدنی عقب نشینی کرده اند و جای خود را به شرکت های کوچک و‌متوسط داده اند.همچنین شرکت های بیمه ای چینی حمایت خود را از سرمایه گذاری های مشترک بنگاه های چینی در ایران به حداقل رسانده که باید برای این موضوع راهکار اساسی اتخاذ شود.

وی افزود:انجمن سنگ آهن ایران در این جلسه پیشنهاد داد تا از سیاست انجمن سنگ آهن در کاهش هزینه حمل کشتی ها الگوی سازی شود تا تجار مبالغ کمتری برای انتقال مواد معدنی و‌فلزی به چین پرداخت کنند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا