عقبايی: وام 60 تا 80 ميليون تومانی مسكن هم استقبال نشده است

عقبايی: وام 60 تا 80 ميليون تومانی مسكن هم استقبال نشده است

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران بر ضرورت تغییر الگوی سیاست های پولی و مالی و همچنین تسهیلات مسکن متناسب با مناطق مختلف کشور و حتی مناطق مختلف شهری تاکید کرد.

 

حسام عقبایی در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشت : رونق در بازار مسکن دیده می شود و با توجه به تقاضای انباشته‌ متقاضیان وجود دارد، پیش‌بینی می‌شود رونق بازار مسکن ادامه دار باشد.
عقبایی اظهار داشت : با توجه به اینکه تقاضای مسکن همواره در کشور وجود دارد، پیش‌بینی می‌شود در پاییز و زمستان سال جاری میزان معاملات در این بازار افزایش چشمگیری پیدا کند اما به معنی افزایش قیمت نخواهد بود.
عقبایی افزود : عوامل زیادی در افزایش قیمت مسکن تاثیر دارد که فعال نشده است و سیاست دولت هم کنترل نرخ تورم است و ثبات اقتصادی کشور هم اجازه افزایش جهشی قیمت‌ها را نمی دهد.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران گفت : نیم سال دوم معمولا بهترین زمان برای خرید ملک است و خریداران علاوه بر حق انتخاب بیشتر، می‌توانند با آرامش خرید کنند ، متقاضیان واقعی خرید مسکن می‌توانند با قیمت‌های مناسب تری ، خریدکنند.
وی گفت: پرداخت تسهیلات مسکن هم نتوانسته است موجب تحریک تقاضا شود چون در کلانشهر تهران وام 60 تا 80 میلیون تومانی هم درصد کمی از قیمت مسکن را تشکیل می دهد و به همین خاطر استقبال زیادی نشده است.
عقبایی گفت : در ارائه تسهیلات بانکی دقت نظر زیادی شود و سیاست‌های پولی و بانکی کنترل شود تا سیاست ارائه تسهیلات هم هدفمند باشد و اگر تسهیلاتی که به صنعت خودرو و کالا داده شده است به بخش مسکن اختصاص می‌یافت، علاوه بر رونق مسکن می‌توانست موجب رونق300 شغل مرتبط با این صنعت شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا